Joo, elikkä minulla on tietokoneessa sound blaster äänikortti ja kun soitan musiikkia niin taustalta kuuluu ylimääräistä suhinaa, Miten saisin sen poisettua? Ja sitten olen asentanut uuden cd aseman, LG cdrw 8525B, ajattelin myös liittää vanhan cd aseman paikalleen mutta windown 98 ei tunnista sitä? Miten saan toimintaan toisenkin aseman?
käynnistä/start->suorita/run->sndvol32 sitten options ja properties ja katso että on rasti kaikissa kohdissa, sitten OK ja sitten vaimennat kohtia kunnes suhinan lähde löytyy, kannattaa tarkistaa myös laitteiden maadoitukset. CD aseman suhteen kannattaa tarkistaa että jumpperointi on oikein ja kaapelit kunnolla kiinni.
Mitä tarkoittaa jumpperointi? Johdot on kunnolla kiinni! Ja jos se pitää mennä koneessa sinne mistä voi säätää ääniä niin sitä ei läydy minun koneelta! Mitä nyt?
Siinä CD aseman takana on kohta jossa metallisia pinnejä johon sitten voi tökätä jumppereita, eli toinen asema master:iksi ja toinen slave:ksi. Sound Blaster:in omasta paneelista pitäisi löytyä kanssa noi linjan valinnat ja vaimennukset.
JA tietokoneessa on sound blaster valikko mutta kaikki niistä on poissa : tulee sellainen etsii ikkuna kun klikkaan sitä. Mistä sen sais takasi?
miten se siis jumpperoidaan? Toinen masteriksí ja toinen slaveksi. Mistä saan ne jumpperit vai mitä niihin piti tökätä? En ole tehnyt jumpperointia koskaan ennemmin.
Tuossa kuvassa näkyy(jostain syystä master ja slave kohdan välissä) jumpperi, niitä pitäisi olla olla se yleensä tarvittava yksi kappale kiinni siinä aseman takana. Ja asemassa on ohjeet miten jumpperoidaan että saa Master, Slave tai Cable Select