Tietokoneen hidastuminen.

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by TurboSaab, Jun 23, 2003.

1. TurboSaab

TurboSaab Regular member

Trophy Points:
    26
    Ongelma on siis nopeus. Koneeni on 2400xp, radeon 64 ddr vivo, 256mb muisti. Formatoin kovalevyn täysin kokonaan ja sen jälkeen kun asensin windows xp:n uudelleen niin kaikki nopeudet hidastuivat, esim. pelit. aiemmin kaikki toimivat hyvin mutta nyt on havaittavissa nykymistä. Olen kyllä asentanut uusimmat ajurit varmaan lähes kaikki mitä voi eikä ongelma silti häviä (emon, näytönohjaimen, windowsupdate, direcxt9) kysyisinkin vain että olisi jollain mitään vinkkiä millä saisin ongelman korjattua? ennen formatointia tietokoneeni toimi huomattavasti nopeammin kuin nyt. esim. kaverini 1700xp, geforce2 on puolet nopeampi kun tämä minun mylly.

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Ei ole pöpöjä koneella?
    Sp1 asennettu?

3. TurboSaab

TurboSaab Regular member

Trophy Points:
    26
    jaa-a. mikä on sp1? ei ole pöpöjä juurihan alustin.

Last edited: Jun 23, 2003
  4. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    microsoftin service pack 1...en itte suosittele sen asentamista, pirun iso ja omaa konettani se vain hidasti entisestään

käyttis xp

5. TurboSaab

TurboSaab Regular member

Trophy Points:
    26
    en oo sitä service packia kyllä asentanu, mut luulisin että kyse ei oo siitä. kun aiemminkaan ei ollut sitä asennettuna.

6. mcmauu

mcmauu Guest

miten sp1 hidasti???mulla on 512 ddr 2000xp ja epx ja tuntuu et on ku täi tervassa,oisko syy muka mikkisoftan päivitysten,2kpro toimi paljon paremmin.HÖ

7. handeran

handeran Regular member

Trophy Points:
    26
    Tarkista että emolevysi piirisarja-ajurit ovat taatusti oikeat(eli 4in1 tai 3in1),tupuloin itse vuosi takaperin epoxin emolevyn kanssa(98 käyttis) kun asensin siihen intel 4in1 ajurit amd:n 4in1:ien sijaan,arvaa vaan tuntuiko 2000:nen 200:selta!
    kannattaa myös ottaa se "autoupdate" pois päältä heti asennuksen jälkeen,jos automaattipäivitys asentaa vähän ramman "tietotur(m/v)apäivityksen" niin siinä sitä ollaan,
    Perusnopeuden lisäämiseksi pistä pagefileen ylä ja ala arvot samoiksi ja aseta se nopeimmalle kiintolevyllesi(1,5* perusmuisti on hyvä pagefileen koko),
    kiintolevyn defragmentointi on aina aiheellinen

jos koneeseen on asennettu sp1 voi tämäkin harmi olla kyseessä >
    http://www.nwfusion.com/news/2003/0424micropulls.html

8. mcmauu

mcmauu Guest

joo mulla on ne ajurit...ja muutkin säädöt pitäis olla,mutta jos toi mikkisoftan sp1 vois olla tosiaankin se peikko,ihmettelen vaan että eikös niiden pitäis nopeuttaa sun muuta tää emo on joku palkittu en oo sitä sen kummemmin katellu,mut esim.ut2003 pykii,vaikka ei todellakaan pitäis..

9. TurboSaab

TurboSaab Regular member

Trophy Points:
    26
    "Perusnopeuden lisäämiseksi pistä pagefileen ylä ja ala arvot samoiksi ja aseta se nopeimmalle kiintolevyllesi(1,5* perusmuisti on hyvä pagefileen koko)" Miten toi käytännössä tapahtuu :p En oo ikinä räplänny moisia tiedostoja/tietoja.

10. mcmauu

mcmauu Guest

no,mä luin ton jutun ja heitin sp:N pois ..mitä noihi säätöihi tulee ni aina kannattaa kokeilla jos apua ei ole;)thanks

11. mcmauu

mcmauu Guest

no ni selain on nopeempi...kait muutkin...ku ei oo sp1 messissä

12. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Mitä se oikein meinaa, että Service pack 1 hidastaa konetta.
    Itelläni on kone, jossa on P4 2,4Ghz, 512 ddr ja en ole ainakaan mitään nykimistä saati hidastumista huomannut. Käytössä win xp home ja siinä SP1

13. mcmauu

mcmauu Guest

tehtii tossa testi ja kone todellakin tuli nopeemmaks...mulla on kyllä xp pro

Share This Page