Onko sellaisia ohjelmia, joilla voidaan seurata tietokoneen käyttöä niin, ettei ohjelma näy tehtävienhallinnassa? Eli joku pystyisi seuraamaan kaiken mitä teen kirjoitan jne enkä tiedä ohjelman olemassaolosta mitään?
Erilaisilla ohjelmilla, kuten: Malwarebytes Anti-Malware CCleaner Ad-Aware Spybot HijackThis Itse suosittelen Malwarebytesiä ja CCleaneria, tuntuuko sinusta että koneellasi olisi mahdollisesti troijalainen tai jokin haittaohjelma?
Ehkä joku koneen seurantaan liittyvä ohjelma. Joku pian tarkkailee mitä teen koneellani. Haluisin varmistuksen, ettei minkään latauksen yhteydessä olisi lipsahtanut koneelle keyloggereita jne.
Itse scannailen säännöllisesti Malwarebytesillä kovalevyä, ja poistan seurantaevästeet CCleanerilla. Kannattaa ottaa tavaksi, pysyy kone puhtaana. Tosiaan, voit kokeilla scannailla noilla ehdottamallani softilla, jos jotain sattuisi löytymään.
Siis, mitä? Kyllä Malwarebytesin saa päivitettyä itse ohjelmalla, "päivitä" sarakkeessa. Joka kerta kun käytät Malwarebytesiä, muista tarkistaa päivitykset! E:typoo
Aaa, no eihän tuolla "ohjelman versiolla" ole mitään väliä, kunhan tunnistaa haitakkeet, ja osaa poistaa ne