Käyttöjärjestelmäni kaatuu yleensä käynistettäessä melko nopeasti sen jälkeen kun se on täysin pystyssä. Joskus kerkiän tekemään jotakin ennekuin tietone kaatuu. Tämä tapahtuu yleensä monta kertaa ennenkuin systeemi tulee riittävän vakaaksi. Käyttöjärjestelmän kaatuminen ei ainakaan johdu lämpenemisestä eikä rasituksesta. Minulla on käyttöjärjestelmänä xp pro ja prosessorina pentium 550. Näytönohjaimena minulla on asustek gf 6600 pci-e ja emolevynä abitag 8 3rd eye. Tietääkö joku mistä käyttöjärjestelmän kaatuminen johtuu?
Tuleeko siis blue screeniä vai boottaako vaa. Epäilenpä et muistit vois olla sökönä. Se on ainakin yks mahdollisuus.
Tulee blue screeniä. Eli tietokoneella voi avata jonkun ohjelmankin ennenkuin se kaatuu. Yleensä tätä jatkuu kolmisen kertaa peräjälkeen, jonka jälkeen tietokone toimii normaalisti. Joskus harvemmin käyttöjärjestelmä kaatuu pitkän käytönkin jälkeen.
2* 512mb. Muistit ovat kylläkin eri valmistajan muistia, mutta kummatkin pyörivät samalla taajuudella.
Kommenttisi "ennenkuin systeemi tulee riittävän vakaaksi" antaa sen kuvan, että ehkä virtalähde ei jaksa hoitaa hommaansa kunnolla. Jos virtalähde on heikko tai hajoamassa, koneen "kylmäkäynnistys" saattaa aiheuttaa ongelmia.
ookko koittanu ottaa toisen irti ja pyörittää niin vähän aikaa. Niin tuossa yläpuolella näet sen toisen vaihtoehdon.
Minulla on nexuksen 350 watin virtalähde, joka kylläkin voi olla liian heikko pyörittämään konetta. Toisaalta kone ei ole koskaan kaatunut kun rasitus on ollut suurimmillaan.
Sit kyllä laskisin pois laskuista tuon virtalähteen.. Kyllä tuo riittää pitäisi. Mut niin koitapa tuota mitä laitoin äsken jos et oo jo koittanu.
Kummatkin muistit toimivat moitteettomasti yksinään. Ehkä toisessa muistissa oli jonkin verran epävakautta aistittavissa. Tällä kertaa kummatkin muistit toimivat myös yhdessä ja käyttöjärjestelmä ei kaatunut kun käynnistin koneen. Voi olla etteivät muistit toimi (green ja twinmos)yhdessä hyvin vaan luovat tiettyä epävakautta systeemiin taikka sitten on mahdollista,että abitin guru kello, joka on kiinnitetty emolevyyn, luo tiettyä epävakautta systeemiin.
Loppujen lopuksi vika selvisi kyse oli bukisista ajureista. Kiitoksia kaikille jotka auttoivat minua ongelman ratkaisemisessa.