Tietokoneen kuva näkymään telkkarissa.

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by juuso99, Mar 6, 2004.

1. juuso99

juuso99 Guest

LUKEKAA:Telkkarissa ei ole kuin audio out kohta ja scart liitin kohta. Saako siihen tietokoneesta kuvan liitettyä? Minulla on sellaisia keltapäisiä piuhoja ja jotain läpinäkyviä päisiä piuhoja tullut paketin mukana. Onko sellainen mahdollista että se johto mikä menee koneesta näyttöön niin sen pistää telkkariin suoraan? Olen aivan aloittelia näissä asioissa.
    Kiittäisin jos joku jaksaisi neuvoa minua.

Last edited by a moderator: Mar 6, 2004
  2. Zhame

Zhame Regular member

Trophy Points:
    26
    Tarvitset joko sellaisen johdon missä on toisessä päässä RCA-liitin/S-videoliitin näytönohjaimeesi, riippuen kumpi löytyy näyttiksen takaa! Mikäli sellaista johtoa et syystä tai toisesta löydä on myytävänä myös "scart-emulaattoreita" eli se on kuin scartliittimen pää mutta toisella puolella on kolme sisään tulo RCA.liitintä! Piuhat vain väreittäin oikeisiin paikkoihin, yksi kuva ja kaksi ääntä! Noilla pitäisi fyysisesti onnistua kuvan tuominen televisioon! Softa puolella on sitten useampia vaihtoehtoja saada kuva näkyviin!

3. juuso99

juuso99 Guest

Millaisia ne vaihtoehdot sitten ovat? Onko muita vaihtoehtoja?!

Last edited by a moderator: Mar 7, 2004
  4. Zhame

Zhame Regular member

Trophy Points:
    26
    Kannattaa ensiksi tarkastaa onko näytönohjaimessasi tv-out paikkaa?! Käsittääkseni ei ole mahdollista yhdistää tavallista monitoripiuhaa mitenkään suoraan tv:seen! Näytön asetuksissa taas sitten kun olet yhdistänyt OIKEIN piuhat koneen ja tv:n välillä, voit asettaa tv:n oletusnäytöksi control panelista ja sieltä näytön asetuksia muuttamalla! Mikäli sinulla on NVidian-näytönohjain kannattaa kokeilla myös TV-Tool nimistä ohjelmaa, siinä on muutamia hienosäätöjä millä saa kuvan laatua mm. parannettua!

5. juuso99

juuso99 Guest

Kiitos neuvoista. Yritän saada toimimaan.

6. juuso99

juuso99 Guest

Minulla lukee siinä näytön ohjaimen piuhan vieressä VIDEO ja siihen käy minun keltapäinen piuhani. Eli pistänkö sen telkkariin kiinni ja sen jälkeen käyn muuttamasta asetuksia näytön ohjaimesta?

7. Zhame

Zhame Regular member

Trophy Points:
    26
    Yleensä juuri keltanen on se "videon" väri noissa johdoissa! Onko johdon päät samanlaiset? Vai onko toisessa ns. plugi ja toisessa RCA? Jos piuha on kerran siihen tarkoitukseen, luulisi sen olevan oikea! Laita piuhat kiinni oikein, seuraavaksi control panel, sieltä näyttö ja sieltä valitset televisiosi ensisijaiseksi (primary) näytöksi! Sillä pitäisi kuva siirtyä tv:seen!

Share This Page