Tietokoneen liitto telkkariin?

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by holoppi, Mar 6, 2009.

1. holoppi

holoppi Member

Trophy Points:
    16
    Milläköhän keinolla sais tietokoneen kuvan tulemaan ulos tv:stä??
    Koneessa on gigabyten Radeon 9600 pro näytönohjain ja telkkari on LG3000 32" taulutv... ja oliskohan mahollista saaha ääniä siihen mukaan??

2. recoil

recoil Regular member

Trophy Points:
    28
    Riippuu tietysti pc.n liitännöistä!itselläni menee tällä hetkellä näin että s-video piuhalla vahvariin ja vahvarista s-video piuha telkkuun(vanha 28-tuuman laajakuvatöllö)ääni kulkee optisella kaapelilla vahvariin eli kajareitten kautta ääni..eli tv:stä en ääntä kuuntele pelkkä kuva!homma toimii itselläni hyvin..niin ja tietysti säädöt kohdalleen ati control centeristä.Jollakin voi olla joku muu näkemys mutta itsellä näin ja riittää mulle!nuo pc liitännät sanelee sen miten voit liittää...niin ja ennen mulla meni pc:stä suoraan telkkuun tuolla s-video piuhalla..(jos ei tarvi vahvaria..)

3. Maki88

Maki88 Regular member

Trophy Points:
    26
    Lue toi opas läpi.

4. Urozka

Urozka Guest

Millä sulla menee kuva koneestä näyttöön? Jos DVI on vapaana ni suosittelen dvi-hdmi-piuhalla kuvan siirtämistä ja ääneen 3.5mm plugia.

Noin saisit parhaan kuvanlaadun.

5. holoppi

holoppi Member

Trophy Points:
    16
    Toi Dvi paikka olis vapaana. Pitääpäs sitä kokeilla

6. holoppi

holoppi Member

Trophy Points:
    16
    Näyttiksessä olis tollanen DVI-I dual link liitin, enkä siihen onnistu oikeeta kaapelia löytämään tai adapteria. Toisessa päässä pitäs olla hdmi.

7. veeman07

veeman07 Member

Trophy Points:
    16
    Sitten ku oot saanu hommattua sen dvi-hdmi kaapelin, niin kato tarkasti mihinkä koloon tökkäät sen piuhan siellä telkkarin takana. Mulla oli nimittäin ongelmia nykivän kuvan kanssa, ku olin vaan laittanu sen piuhan ekaan hdmi-liitäntään, mikä eteen sattu tulemaan. Telkkarin manuaalista sit selvis, että dvi-hdmi kaapelille on oma hdmi-liitäntä ja tietysti olin laittanut omani väärään...

8. Urozka

Urozka Guest

Mikäs siinä mättää? Gigantissa esim. on niitä piuhoja vaik muille jakaa, katso vaan että se on on DVI-D(yleensä ne on) ja HDMI.

9. Teisa

Teisa Member

Trophy Points:
    11
    -

Last edited: Jul 21, 2009
  10. mestari

mestari Regular member

Trophy Points:
    26
    Kysästääs tässä.. Eli mulla ei ole näytössä HDMI liitäntää, mutta näyttiksessä on Dual link DVI-I liitäntää. Siis tuosta DVI-I liittimestä voi vetää tv:seen, jos haluaa kuvan näkymään sieltä? Onnistunee vissiin DVI-I - HDMI kaapelilla? Ja onko se kuva sitten huonompi laatuisempi, kuin HDMI - HDMI kaapelilla jos sais sitten vedettyä?

11. Urozka

Urozka Guest

Eli se kaapeli/johto on DVI-D - HDMI. Eli sun tietokoneessa on näytönohjaimessa DVI-I-liitin. Siihen taas käy tuo DVI-D-liitin, joka on siinä DVI-D - HDMI-johdossa. Kuva ei ole huonompi, sillä DVI.ssä menee myös digitaalista kuvaa. Toisin kuin esim. VGA:ssa.
    Tuossa vielä lisää niistä liittimistä: http://fi.wikipedia.org/wiki/DVI

HDMI:ssä taas menee sekä kuva, että ääni. Ja se ääni kannattaa siirtää sillä 3,5mm plugilla.

Last edited by a moderator: Aug 25, 2009
  12. mestari

mestari Regular member

Trophy Points:
    26
    Kiitos selkeästä vastauksesta. Ajattelin tehdä niin, että viritin vahvistin on siinä tietokoneen ja television välillä, kun vedän äänet telkkuun.

13. Urozka

Urozka Guest

Miksi se vahvistin olisi siinä välissä? Vai tuleeko ääni siis kaiuttimista, eikä TV:stä? Eli ns.kotiteatteriako meinasit rakennella?

14. mestari

mestari Regular member

Trophy Points:
    26
    Siis on mulla lattia kajarit tossa, mutta saa nyt nähdä laitanko vahvarin kautta sitten. Mutta voi olla että vedän äänen ihan suoraan telkkuun.

15. spinmasta

spinmasta Member

Trophy Points:
    16
    Samantyylinen ongelma niin laitan tähän threadiin..

Mulla ois LG:n 32" 32LH3000 full hd, tietokoneen näyttönä Benq 21,5" G2220HD full hd ja näyttiksenä club 3d:n HD4850. Näyttö kiinni PC:ssä 3m DVI-D dual link kaapelilla ja telkkari 5m HDMI-HDMI kaapelilla. Käyttis win 7 RC.

Saako äänen PC:stä jotenkin telkkariin tuolla liitännällä? Se ei ainaka tällähetkellä sieltä kuulu.

Sit kun yrittää monistaa kuvan, eli vissiin sama kuva näkys molemmissa näytöissä, niin näytöissä rupee näkymään pystyraitoja ja sen jälkeen ei voi tehdä mitään, vaikka kuva tulee näkyviin hetken päästä. Missä vika?

Laajennetulla toimii jotenkin. Näytössä silloin HD reso@60Hz ja TVssä 1360x768@60Hz. Tosin kerran kun raahasin VLC playerin, jossa pyöri video, telkkarin puolelle, kaatui systeemi taas.

Jos yritän laajennetussa tilassa suurentaa telkkariin saman 1920x1080 reson, kuva näkyy vähän aikaa ja taas näkyviin tulee juovia ja kone on käynnistettävä uudestaan.

Kokeilin näitä säätöjä telkkarin eri HDMI porteissa mutta samat viat tuntui olevan. Tällä hetkellä käytössä olevan portin vieressä lukee DVI IN. Onko merkitystä missä portissa kiinni?

Osaatteko sanoa mikä olisi toimivin ratkasu tässä, mahdollisimman suurella resolla ja äänet telkkarin kautta? Tarkoituksena olisi katsella elokuvia PC:ltä telkkarin kautta. Onko muuten väliä säätääkö noita asetuksia CCC:stä vai windowsin omilla säädöillä?

16. HerraRamo

HerraRamo Member

Trophy Points:
    11
    Tälläinen ongelma minulla...

Minulla on vanhahko kuvaputkitv phillipsin 32 laajakuva jossa suora s-video paikka. Näyttiksenä Nvidian Geforce 6200 se tc 256mb ja näiden välissä kullattu 4 pinninen s-video piuha. Kuva näkyy hyvin ja värit tulee MUTTA päävärit "särisee". Eli punainen, keltainen sininen ja varsinkin punainen. Pahin särinä tulee kun värit kirkkaana. Tummana ei särinää melkein ollenkaan. Eli mistä kummasta tälläinen johtuisi?

Share This Page