Tietokone alkaa olla vanha ja uuteen pitäisi vaihtaa. Mikä on helpoin keino matskun siirtämiseen uuteen koneeseen? Ulkoisella kovalevyllä varmaan saa näppärimmin kuvat yms. tiedostot siirrettyä, mutta sopiiko se ohjelmien siirtämiseen? Olen esimerkiksi F-securen Internet Securityn päivitykset ottanut viime vuosina ihan vaan nettilatauksina, eli mulla ei ole mitään CD:itä siitä. Miten saan sen nyt siirrettyä uudelle koneelle? Ei kai voi olla oletuksena, että siihen pitäisi ostaa sama ohjelma ja päivitys uudelleen? Entä sitten esim. Photoshop Elements, jonka olen netissä jo rekisteröinyt. Jos nyt laitan sen myös uudelle koneelleni, niin tuleeko ongelmia? Vai voiko oikeasti olla niin, että jos päivität koneesi uuteen, ostat myös kaikki ohjelmat uudelleen?
Riippuu paljonko sulla on noita kuvia ja yms...(Jos alle 2Gigaa kannattaa ostaa kingston 2G muistitikku.) Ohjelmat kannataa asentaa uusiksi uudelle koneelle. Ulkoinenkova levy harkintaan jos tiedostoja vielä enemmän kuin 4Gigaa ,siis kuvia yms (ei ohjelmia)... F-securesta en osaa ottaa kantaa kun ei oo käytössä...