Tietokoneiden lisääminen langattomaan verkkoon?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Master, Mar 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Master

    Master Member

    Joined:
    Feb 3, 2006
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    En itse osaa tehdä enkä tiedä tietokoneista juurikaan mitään eli kysytäänpä täältä.

    Meillä on kotona langaton nettiyhteys johon on sallittu pääsy kaikilta neljältä tietokoneelta. Nyt kun ostin itselleni läppärin niin miten saan yhdistettyä myös sen samaan verkkoon? Itse en sen kummemmin tiedä miten yhteys on suojattu, muuta kuin että tämä kyseinen kaveri joka asensi verkon meille, sanoi että hän teki jonkun suojauksen ettei pääse kuin vain meidän omilta koneilta käyttämään nettiä. Olen koittanut boksin asetuksia ihmetellä. Sieltä löytyi ainakin "client list" jossa oli kaikkien tietokoneidemme ip ja mac osoitteet. Lisäsin listaan uuden läppärini IP:n ja MACin. Verkkoon yhdistäminen onnistui, mutta netti ei toimi. Kun katsoo yhteyden tilaa niin lukee että "Yhdistetty", nopeus 11.0 Mbps ja signaalin voimakkuus hyvä. Kuitenkin tämä vain lähettää tavaraa, mutta ei vastaanota. Menin uudelleen katsomaan boksin asetuksista ja huomasin että kaikkien muiden koneiden "status" kohdassa oli vihreä valo, mutta tämän läppärin kohdalla ei. Miksi? Ja mikä avuksi?
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page