VAROITUS: SURKEA pulju!!! Sain koneeni toimimattomana (DOA) johon he ylimielisesti sanoivat, että kone oli kunnossa kyllä heillä kun se lähti. Emo ja näyttis olivat rikki. Koneen tulo kesti 2 viikkoa tilauksesta, vaikka saldot olivat plussalla. Kone oli myös biosista laitettu päälle "over clocked" moodilla. Uskomatonta eikö!?! Ilmeisesti ovat tapelleet koneen kanssa ja laittaneet tarkoituksella koneen asiakkaalle/allekirjoittaneelle, jotta saisivat kaupan aikaiseksi. Ei tuossa ole kuin kolme vaihtoehtoa mitä todellisuudessa on tapahtunut: a) ovat tietoisesti lähettäneet testaamattoman koneen b) ovat ammattitaidottomia c) molempia ylläolevia Palautuksen jälkeen kone kuulemma korjattiin, mutta en pystynyt toteamaan sitä, koska kone tuli Postin kautta pahoja kolhuja kärsineenä (kiintolevyt irronneina kelkasta, näyttis vääntynyt, prosessori tuuletin vääntynyt). Pyysin tämän johdosta heitä vaihtamaan kaikki komponentit, sillä kuka haluaa uuteen koneeseensa pompun kautta olevaa elektroniikkaa. Pyyntöön vastattiin (minä soitin, kun heistä ei kuulunut mitään), että katsovat että mikä toimii ja vaihtavat uudet komponentit, vain rikkoutuneiden tilalle). En voi missään tapauksessa suositella kenellekkään tätä puljua. Ongelmien hoidossa he ovat erittäin ammattitaidottomia ja ynseitä asiakasta kohtaan, vaikka kuinka kauniisti yrittää asiaa heidän kanssaan selvittää. SURKEA PULJU! Eivät myöskään suostuneet perumaan kauppoja useista pyynnöistä huolimatta. Konetta minulla ei ole vieläkään, tilauksesta on nyt kulunut n.4 viikkoa. Alkaa käämit kuumenemaan.
Oletko harkinnut soittoa tai juttelua kuluttajavirastoon tai kuluttajaasiamiehelle paikkakunnallasi... Sitä kautta saa hoidettua vääryydet kaupankäynnissä.
flatout kerkesikin jo vastaamaan, ja olen samaa mieltä. Kyllä sulla pitäisi olla täysi oikeus perua kauppa ja vastapuolen pitäisi siihen jo lainkin puolesta suostua mukisematta Tuon kokoisella ja suht' nimekkäällä firmalla en uskoisi olevan varaa mihinkään tuollaiseen perseilyyn... Mutta asiat voisivat olla vähän huonomminkin, esimerkiksi täällä hieman surkuhupaisa ja varottava esimerkki. Vaikka tuo linkin ketju onkin pitkä, kannattaa se lukea ihan alusta loppuun saakka...
Sain koneeni (itse asiassa hain sen itse Helsingistä asti heiltä Turusta) ja tarkistin paikan päällä että kone toimii. Laitoin usb tikun kiinni ja kone kiitti blue screenillä. Myyjä vakuutti että kyse on usb tikusta. No problem, usko oli niin kova että nyt se toimii... 3d mark pukkas läpi safe startin jälkeen, eikun kone mukaan. Kotona optinen asema teki kuoleman ekan tunnin aikana. Ohjelmien asennusta jatkoimme ulkoisella usb dvd asemalla, homma eteni. Asennettuamme crysiksen ja europa universalis 3:n, niin kumpaakin pelatessa tapahtui tarkalleen sama ongelma, kone kaatui blue screeniin n. 30 min pelin aloittamisesta. Surulliseksi asian teki se, ettei tietokonekauppa.fi vaihtanut uusia muisteja (vain emo ja prossu tuuletin, näyttis + dvd asema vaihdettiin)useista pyynnöistä huolimatta "postin pompun" jälkeen, myös kiintolevyt olivat samat (ne jotka oli irronneet iskun jälkeen kelkoistaan). Tuo vika viittasi selvästi siihen että joko toinen tai kolmas muistikampa oli viallinen, kun muisti vuoti yli seuraavaan "vialliseen" kampaan, homma oli siinä, blue screen. (Windowsin muistitesti julisti ne kuitenkin ehjäksi, mutta jokainen tietää että kyseinen testi ei ole täysin validi). Onneksi kuitenkin täytyy sanoa, että tällä kertaa he suostuivat kaupan purkuun ja rahatkin tuli tilille, vaikka sai jännittää, että mitenköhän niiden kanssa käy (luottamus oli jo tähän asti mennyt pohjamudan alapuolelle). Kuitenkin täytyy todeta, että koko prosessi oli erittäin raskas. Tietokonekauppa.fi on hyvinkin ok mesta, jos homma toimii. Tarina onkin sitten toinen jos tulee ongelmia... huomaat olevasi aika heikoilla ja yksin. Kysymys kuuluukin, KUKA haluaa ottaa riskin...? Suosittelen siis lämpimästi tietokonekauppa.fi:tä