Eli, olen tässä hankkimassa uutta tietokonetta, ja ajattelin tässä viisaammilta kysyä mielipidettä joihinkin komponenteihin (vaikka itse kyllä jonkin verran tiedänkin). Ajatuksena oli: Emo: ASUS P5Q PRO(tähän jotain vaihtoehtoja,?). Prossu: INTEL E8500. Näyttis: joku Atin HD4870, mielellään noin 200 maksava. RAM: 4 gigaa jotain, ei hajua mitä valmistajasta tai muusta. Poweri: 700 w poweri siltä varalta että ostaa toisen näyttiksen myöhemmin (taaskaan hajua mikä hyvä merkki/malli/valmistaja). Kovo::640gb-1tb valmistajalla ei suurta merkitystä. Kotelo: Thermaltaken Spedo Advance case, hienouden puolesta ja paketti tuuletuksen. Muu krääsä: Hiiri: LOGITECH G5, hyvän kokemuksen vuoksi. Näppis: Microsoftin SIDEWINDER X6 Näyttö: Samsungin 22" uusi, ja hyvä =) Hinta mielellään noin 1200€ kaikkine päivineen, mutta mahdollista myös tinkiä ylöspäin.
Joo, tota 4870 saa alimmillaan 250e, poweriksi riittää mainiosti 500-600w, kovoksi SATA-liitännällä oleva malli.
kiitos vastauksesta. Olin lievässä ajatuksessa tätä tehdessä, joten osa hinnoista on vähän alakantissa, kuten juuri tuon näyttiksen ja ja ylipäätään kokonais hinta. laskin vielä illemmalla että kaikkineen päivineen menee noin 1400€ =( Ja riittääkö tuo 600 poweri 2:lle 4870 näytönohjaimelle?
Esimerkiksi yksi vaihtoehto voisi olla Corsair HX620W -virtalähde, joka minun tietääkseni riittää hyvin.
Keskusmuisti määräytyy käyttöjärjestelmän mukaan, eli jos sinulla on esim. Windows Vista Premium, 64-bittinen versio, niin tähän tietenkin 4GB, mutta XP:hen riittää hyvin se 2GB.
Juu ajattelin kyllä jotain vistan 64 bittistä versiota. mutta siis jotain merkki/malli joka olisi hyvä peli käytössä
http://www.pixmania.com/fi/fi/1344930/art/sapphire-technology/radeon-hd-4870-512-mt-gdd.html?type=i 199e
Juuri tuollaista. Kuullut vähän kavereilta ettei eri valmistajalla suurta eroa muussa kuin hinnassa. joten tuollainen on ihan sopiva =)