Budjetti: Noin 1000-1200€. Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse. Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei. Käyttötarkoitus: Lähinnä pelailu, mutta myös pientä videonmuokkausta. Aiotko kellottaa?: En, ainakaan lähitulevaisuudessa. Mitä on jo valmiina?: Näyttö. Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): DVD Koneen koko(ATX/mATX/mITX): ATX Muuta huomioitavaa: - Koneella pitäisi pystyä pelaamaan myös tulevaisuuden pelejä, kuten GTA V ja BF4. - Käyttöjärjestelmäksi joko Windows 7 tai 8. Kertokaa, kumpi on parempi. (ei sis. budj.) - Saksasta tulen tilaamaan jokusen osan, en kaikkia. Loput Suomesta. - 64 GB SSD vain windowsia ja paria muuta ohjelmaa varten. - Haluaisin saada WLANin toimimaan tässä koneessa. - Koteloksi CM Storm Stryker (XL-ATX). Jos mahdollista joku pienempi ja viileempi, niin KERRO SIITÄ! - Olisi plussaa, jos kone olisi hiljainen. Hei vaan kaikki koneita arvostavat henkilöt. Arvostaisin todella, jos viitsisitte vaivautua auttamaan kasaamaan minun ensimmäistä konetta. Otan MIELELLÄNI vastaan erilaisia ehdotuksia, eikä koneella ole kiire. Olen ajatellut seuraavia osia: 1. CM Storm Stryker XL-ATX 2. MSI Geforce GTX 660 2gb Twin Frozr III 3. Intel Haswell i5-4670k, LGA 1150 4. (Sopivaa emolevyä en osaa etsiä, APUA TARVITAAN)Asus Z87-K, LGA1150, Intel Z87? 5. (Seagate Barracuda 2TB 7200rpm SATA III) 6. Crucial 64GB SSD SATA III) 7. (Powerin kanssakin on ongelmia, eli tähänki APUA) 8. Asus DRW-24B5ST DVD-asema - Tämä varmaankin hoitaa asiansa? 9. (Minkäslaista CPU-cooleria suosittelisitte?) 10.(Mitkä RAM-muistiksi?) JOS huomaatte jotain epäsopivuutta tai parempia ratkaisuja, KOMMENTOIKAA ROHKEASTI! Onkos tuo GTX 660 vielä ihan hyvä nykyäänkin? Varmaan pyörittää nykypelejä ihan hyvin? Teidän apu on todella tervetullut!!!
Windows / Kotelo suomesta ja kaikki muut Saksasta (Mindfactory). GTX 660 heikkotehoinen verrattuna muuhun osaan... AMD voisi olla tuolla budjetilla järkevämpi.. Alla olevaan vaihtaa kovoksi 1TB mallin, jos näin haluaa Seagate Barracuda 7200.14 ~50-60€.
Mites tuo, LiteOn iHBS112 Blu-ray asema, toimiiko se DVD-aseman tavoin? Ja saisko Suomesta samankaltaista pakettia, kun vähän epäilyttää Saksasta tilaus, kun luin joitain sivustoja ja vähän negatiivista palautetta antoivat. Ei kyl muutenkaan miellyttäs 1000e euroo lähettää Saksaan, kun vähän mutkikkaampaa maksaa. Anteeksi kaikki tämmönen sähläys. Jos joku kehtaa tehdä luettelon osista, jotka voisin tilata Suomesta samaan budjettiin, niin olisin todella kiitollinen. Ja oisko se Windows 8 parempi kuin 7?
Suosiolla 120GB SSD Jimmsiltä: http://www.jimms.fi/tuote/100700717 hiljainen ja tehokas jäähy, 41,50e http://www.jimms.fi/tuote/ST2000VX000 2TB kovo, fiksulla toimitusajalla: 104e http://www.jimms.fi/tuote/M12II-520 Laatupoweri, fiksu toimitusaika, semimodu, 86e JIMMS = 231,50e Elikkäs perusteluja: -toimitusaika, kaikki <4pv -hiljaisuus (näyttiksen jäähy voisi olla parempi kylläkin) -120gb levy on nopeampikin kun 64gb -2tb kovo, kun AP niin pyysi. Suosittelisin terasta n. 60e -koppa on tilava ja hiljainen, jos sisällä olevat osat on hiljaisia Muistit ei ole optimit, ei ollut oikeen missään edullisia, 1866mhz 2x4gb kittiä, joka tulisi <4pv sisään. Jos joku toinen löytää, ois aika subaaar. Sitten saisi AP oikein molto bene koneen. Näyttikseksi voisi sopia myös GTX770. Aika samoja tehoja. Lähde. Keskustelkaa, korjailkaa. EDIT: Tosiaan blu-ray asema pyörittää myös DVD:tä. Ainut ero on hinta ja se, että voit katsoa blu-ray leffoja (loogista).
ELikkäs pistänkö seuraavat osat siis tilaukseen: (systemastore) AMD FX-8320 8 Core (159e) ASUS M5A97 EVO R2.0 SocketAM3+ DDR3 ATX (101,10e) Fractal D. Define R4 Black ATX (109e) Kingston Hyperx 8gb 1600mhz DDR3 (63e) Asus PCE-N15 Wless (39e) Radeon HD 7970 3gb DD5 PCI-E (360,90) (jimms) Thermalright HR-02 Macho rev.a. -prosessorijäähdytin (41,50e) Seagate 1TB SV35, 3,5", 7200 RPM, SATA III, 64MB (77e) Seasonic 520W M12II-520 semi-modulaarinen ATX-virtalähde (85,90e) Sandisk 120GB SSD Extreme, SATA III, 550/510MB/s (106e) Asus DRW-24F1ST, polttava dvd-asema (23) Yhteensä= 1156,30e (laskettuna jimmsiltä kotelo, ei systemastoresta.) Jimmsiltä lähtis toi kotelo 99,90e että taidan sieltä sen ottaa. Joko nyt saisin vastauksen siihen, että windows 8 vai 7??? Ja varmaan 64 bittinen versio? Ei siis tosiaan ole tarvetta blu-ray asemalle.
Juu ota koppa jimmyltä. http://www.jimms.fi/tuote/WD10EZEX edullisempi teranen kovo No seiskan mainstream tukihan loppuu 2015 (tietoturva jatkuu vielä vuosia). Kasiinkin tulee juuri tämä 8.1 päivitys. Eli se vaikuttaisi pitkäikäisemmältä. Varmaankin juttuja ruvetaan optimoimaan kasille enempi. 64-bit tietenkin, että saat kaiken 8gb muistia hyödyksi. Tsekatkaa joku toinenkin nuo osat lävite, jos oli tullut aivopieruja mun setissä.
Meinaat, ettei suomalaisista liikkeistä ole negatiivista palautetta? Väitän, että on enemmän... Mitäs siinä maksussa on hankalaa? Tilisiirto on keksitty ja sillä toimii parhaiten. Suomesta et saa läheskään niin hyvää konetta, koska hintataso on reilusti korkeampi.
Uhkaatko seuraavaks vetää turpaan jos ei suostu tilaamaan saksasta ? Jos ei halua saksasta tilata, niin ei halua. Piste. Muuten jees, mutta nappaa SystemaStoresta kiintolevy sekä SSD http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_15_529&products_id=80213 http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=78251 Sit on kaikki loistavasti.
Oo oo olkinukke. Ratcon tyylikkäästi haastaa riitaa vaikka valittaa siitä muille. Samoilla linjoilla, Suomen liikkeistä yleensä olen nähnyt huonompaa palautetta kuin MindFactorystä tai HardWareVersandsista. Toki jos mukavuuden vuoksi haluaa Suomesta tilata, niin eipä siinä mitään.
Et sinä tuota ''uhkaatko vetäväsi seuraavaksi turpaan''-johtopäätöstä perustellut millään. Turha henkilökohtainen hyökkäys joka lähinnä antaa suuntaavaa viittausta kommentin jättäneen henkisestä iästä ja moraaliarvoista. Ei mulla muuta. Jatkakaa.
Nyt oikeesti harkintaan mitä kommentoit? Ei minulla ole mikään tarkoitus sinun valintoja / ohjeita haukkua, vaan kunhan ilmoitin asiasta... Jos ei halua, niin asia selvä. Siihen ei kuitenkaan saatu viellä selkeää vastausta... Turhaa jauhamista taas tälläinenkin huutelu... Mjoo sieltähän voi joku Mode heivaa vaikka banaania minulle, jos kerran olen kaikkeen syypää. Eipähän tarvitsisi pariinpäivään tulla lukemaan tälläistä turhaa pask***... Sano mitä sanot, mutta minä ainakin lopetan tähän.
Siis kyllä, kärjistin aivan mielettömästi, se on totta. Edelleen, Saksan tilausta ei tarvitse tunkea joka ketjuun, varsinkaan kun tässä ketjussa ostaja teki selväks että siltikin haluaa tilata suomesta. Niin miksi avaudut tilisiirron vaivattomuudesta, ja siitä miski on niin vaikeaa tehdä tilausta saksasta ? Eikö hän just kysyny pakettia suomalaisista liikkeistä saksantilauksen esimerkkis jälkeen ? Siltikin kyseenalaistit, niin ymmärrätkö nyt miksi heitin ton kommentin ?
Jos näen viestissä lapsellista vittuilua, niin en näe syytä edes jatkaa lukemista. Jätin edellisessä ketjussa vittuilusi kommentoinnin sikseen, kun ajattelin, että jatkaisit ihan asialinjalla, mutta taas jatkuu. Jätä SINÄ tämä vittuilu sikseen.
Hengitä. Kokoajan olen sua pyytänyt lopettamaan, siirtymään eteenpäin. Silti lisää ja lisää vastausta tulee. Et vaan osaa lopettaa. Selvä, hyvänä esimerkkinä jätän asian tähän. E: @Peekingfox Pahoittelut äskösestä episodista. Mitkä on nyt tunteet paketin suhteen, vieläkö aatteita, kysymyksiä tai vastaavaa ? Halua parantaa tai säästää paketista ?
Ei se mitään,vähä epäselvästi itsekin esitin sen tilaamisen, mutta antaa olla nyt koko homman. Olen nyt alkamassa tilata tätä ''Suomen'' pakettia, vaihdan vaan siihen ne halvemmat osat, joita ehdotit. Kiitoksia teille kaikkille vaivannäöstä!
No problem. Jos tosiaan tulee jotain niin kysy rohkeesti, tai just jos budjetti käy tiukaks, haluut kasvattaa taikka tarviit kasausohjeita koneen kanssa. Varmasti apua löytyy.