Morjensta! Elikkä tietokone olisi hakusessa peli / multimedia käyttöön. Vastailkaapa että mitä osia vaihtaisitte, ja lisäisittekö jotain osia (kuten muistia). Hintakattona on noin 900 euroa, mutta olisi hyvä päästä 800-900e hinta luokkaan. Vaatimukset: -hiljainen -hinta/laatusuhde kohdillaan -tehokas -kestää kovempaakin käyttöä (iän suhteen Tuossa olisi ehdotukseni: Entäs miten on tietokoneen tilaus Saksasta tai jostain muualta. Minulta löytyy näyttö, hiiri, näppiäimistö jne. eli tarvitsen vain yksikön(kasaan kotona itse koneen). Ja olen ajatellut laittaa laittaa Windows XP:n käyttö järjestelmäksi, ja vieläkään en ole perillä, että tukeeko 32bit 4gb muistia mikäli tukee niin olisi tietenkin hyvä laittaa 4gb (myös 64bit xp on vaihtoehtona / Vista?).
ASUS P5Q Pro, Sockel 775 Intel P45, ATX 120,31 € Club3D HD4870 Overclocked 1024MB, ATI Radeon HD4870, PCI-Express 243,75 € Intel Core 2 Duo E8500 Box 6144Kb, LGA775, 64bit 171,99 € Samsung SH-223F bare schwarz 19,99 €,99 € Samsung HD642JJ 640GB SATA II 16MB 59,89 € Antec Nine Hundred, ATX 91,99 € OCZ StealthXStream 500W 51,33 € 2048MB DDR2 Aeneon PC6400 CL 5, PC6400/800 17,60 € X2 Yhteensä 794,45€ + postit 30€ = 824,45€
Mielipiteitä vaihtoehtoihin? Ja semmoista että hommaan koneen varmaankin joulun jälkeen, mutta katselen nyt jos osat valmiiks mitä tilaan, vai onko jotain mega uutuuksia tuohon hinta luokkaan tulossa?
Mielestäni kannattaa ottaa tuo paketti, sillä mitään niin merkittävää ei ole tulossa. No uutuuksia on kyllä tulossa keväällä, esim. AMD:ltä tulee täysin uusia 4 ytimen prossuja ulos. Tosin nämä ovat halpisluokkaa, ns. kellotustaivaaseen kuuluvia. Niistä siis ei sinäänsä löydy mitään uutta kuin kellotuskykyä. Ne tulevat olemaan arvioiden mukaan aika edullisia, sekä ne sopivat samaan vanhaan kantaan. Tosin mielestäni niitä ei kannata odottaa, vaan sinuna ostaisin ihan tuon paketin jouluna tai jälkeen, kaksiytimisten ollessa edelleen paremmin tuettuja, sekä et varmaan kuitenkaan jaksa odottaa Q1-Q3:lle asti Vaikka olen itse AMD:n fanipoika, en ole vakivissani ottanut heidään prossujaan pitkään aikaan. Myönsihän AMD että uudet prossut tulevat olemaan edullisia, eivätkä tule olemaan mitään mikä haastaisi intelin vanhan ajan kellontaajuus kilpailuihin (note: kellotuskilpailut tarkoittavat paskaprossuja, joilla vangitaan ostajien huomio, note: Pentti4), vaikkakin niillä saavutetaan helposti 4 Ghz:n taajuudet. Samaa uutta on tulossa inteliltäkin, mutta näissä on kyseessä vähän kalliimmat vehkeet jotka eivät mahdu tuohon budjettiin. Samalla kannattaa muistaa että talous on horjumassa, joten ostaisin nuo osat ennen kuin niiden hinnat nousevat lisää (note: hinnat eivät ole laskeneet lähiaikoina, vaan nousseet jopa mid-end tavaroissa).