Tarvis saada vanhemmille uutta konetta ja itse olen pudonnut täysin kehityksen kyydistä parin vuoden aikana. Näyttöä, hiirtä, näppäimistöä ja kaijuttimia ei tarvitse uusia, elikkä pelkkä keskusyksikkö. Koneella ei tehdä juuri muuta kuin käydä verkkopankissa ja välillä saattaa joku DivX pätkä pyöriä. Hintaa sais tulla jotain 300e. Pitää yrittää jotain konetta koota itekki tässä kunhan kerkeän vähä perehtyyn asiaan.
Unohtu tosiaan mainita että itse kokoan koneen ja käyttikseksi tulee varmaankin XP joka löytyy jo valmiiksi.
Tässä kone Jimmsistä. Nexus Clodius ATX-kotelo 43€ Samsung DVD+-RW 23€ A-Data 2GT DDR2 800MHz 22€ MSI:n AM2+/AM2 Integoitulla näytönohjaimella 54€ Samsung 160Gb spinpoint F1 39€ AMD Athlon 64 X2 7550 2.5GHz 48€ Antecin 350W ATX-Virtalähde 43€ Tämä koko paketti maksaisi 272€
No mitäs sit suositeltas polttavan aseman ja emon tilalle? Itellä ei näemmä tule yhtään mitään koko koneen kasaamisesta. Sormi suussa heti kun näkyy ties minkälaista osaa ja ymmärrä näemmä enään yhtään mitään näistä.
LG'n olen todennut luotettavaksi vuosien varrella, kyseisen merkin asemia on ollut käytössä jo vuosikaudet ilman ongelmia. Suosittelen. Toinen merkki, mistä olen kuullut kehuja, mutta ei ole kokemusta, on Plextor.
Miksi? Itse olen ostamassa MSI K9A2 CF-F:n koneeseeni.. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14734
Mikäs MSI emossa on vikana ? Itellä ollut aina Samsungin DVD asema ja koskaan ei ole ollut ongelmia. Joo tuo prossu pitää vaihtaa Boxed jos niitä on laitan tähän nyt yhen halvan coolerin sille. Cooler Masterin Hyper 212 39€
Offtopic: minulla oli aikoinaan Samsungin lukeva dvd-asema koneessa. Sen kanssa tuli sellainen jännä juttu eteen, että se ei pysynyt kiinni. Aukaisi itsensä ihan sattumanvaraisesti useampaan kertaan päivässä. Ja jos sinne laittoi levyn, se saattoi avata luukun heti, kun laittoi sen kiinni, eikä edes lähtenyt lukemaan levyä ennen, kuin painamalla pakotti luukun kiinni.
Mulla olis nyt valmis setti mun vanhemmille koneeksi, ja haluaisin vaan varmistaa yhteen sopivuuden. Olen kyllä sen jo itse tutkiskellut mutta vielä varmuuden vuoksi, eli tällanen ANTEC MIDITOWER ATX SONATA III 500W M4A78 ASUS AM2+ AMD770 DDR2 SATA 8-CH AMD ATHLON II X2 245 AM3 BOX CLUB 3D HD 4670 PCIE 1GB GDDR3 2X DVI+TV 4GB 800MHZ DDR2 NON-ECC CL5 DIMM KIT WD CAVIAR GP 640GB SATA2 16MB INTELLIPOW OPTI 7240S DL DVDRW 24X RAM SATA BLACK että sellasta meinasin. Käyttikseks meinasin laittaa ton 7 RC:n ja hommaavat sitten lisenssin kun tuleepi myyntiin.
Pelaako vieraiden muksut (tai kenties vanhemmat itse ) tolla koneella kun oikeen 4670 lyöty kylkee. Eihän se maksa ku about 70e mutta jos sitä ei tarvi niin tilalle vaikka emolevy missään kohtuullinen integroitu näytönohjain.
Kyllä noi omat muksut alkaa olee sitä ikää et ne vuoden parin sisällä saattaa jotain alkaa sielläkin pelailla.
Juu, fearia, blood siren cursea ja bioshockia . Ei vaan siis ettei nyt ihan trollaukseksi mene, niin mikä ero noilla wd:n GP-sarjaisilla on normaali AAKS-sarjaisiin? Ja tarvitsevatko ne siellä todella noin paljon kiintolevytilaa? Gigan muistista ei ole HD4670-mallissa mitään hyötyä, äkkiä 512mb-versio tilalle!
No tuskin tarvii noin paljon levytilaakaan ja varmasti on tuo näyttiskin ns."ylimitoitettu", mutta oliko tuolla 640gb levyllä 7e hinta eroo ja näyttiksella jopa 4 e, et ne nyt oli vaan sellasia... Mutta piisaapahan sit joksikin aikaa tehot... Edit: Tilaus lähti näyttiksen vaihdoin sapphiren 512mb passiivi jäähyllä olevaan. Siinä oli HDMI-liitäntä joka tosta 1gb versiosta näytti kans puuttuvan.