Moro, Olen viime aikoina saanut useita viestejä, että eri palveluiden tileilleni on yritetty kirjautua. Olen vaihtanut joka palveluun salasanan, mutta nyt vaikuttaisi, että Spotify tilini on kaapattu kokonaan. Onko olemassa riski, että luottokorttitietoni ovat vaarassa joutua vääriin käsiin? Onko ainoa vaihtoehto sulkea kaikki tilit, joilla käytän kyseistä sähköpostia, ja tehdä uusi sähköposti? Kiitoksia nopeista vastauksista! Toivottavasti aihealue on oikea.
Yleensä tietoturvamielessä palvelut eivät näytä tiliin sidottuja luottotietoja edes tilin käyttäjille ja palvelimella ne ovat kryptattuna, joten sen suhteen ei huolta. edit: Tarkistin vielä oman spotify-tilin asetuksista, niin näkyvillä on neljä kortin viimeistä numeroa, kuten on tapana.
Tyypillisesti noita tulee, jos olet käyttänyt tilejäsi muualla kuin tavallisesti, vaikka mummolassa käydessäsi, ip-osoitteesi on vaihtunut, tai olet käyttänyt jollain toisella laitteella millä et normaalisti käytä. Netflix muistaa ainakin aina muistutella mua, jos olen välillä zoomannut valikoimaa toisella laitteella vaikka ip-osoite ei edes sinällään vaihdu. T: Vesku
^ Eihän kyse todella ole Tietoturvailmoituksesta? Jos epäilee tilin kappausta, kannattaa kokeilla kirjautua ja laittaa siihen "Olen unohtanut salasanani", näin on moni "valekaapattu" tili saatu toimimaan.
Spotifyyn rupesi ilmestymään soittolistoja Ecuadorista ja lopuksi sähköposti vaihtui ja en päässyt kirjautumaan sisälle. Nyt tili on jäädytetty onneksi. Eli sähköpostiosoite on vuotanut ja joku hakkaa sitä sisälle kaikkiin palveluihin?