Kertokaahan viisaammat, mikä on TMPGENc-ohjelmassani tai koneessani vialla, kun se hylkää nykyisin aivan liian usein videoita. Eli kun tuolla wizardilla valitsen dvd pal, sitten Browse-napista olen valitsemassa videotiedostoa, niin usein se ei kelpaakaan. ("... can not open, or unsupported") Outoa asiassa on se, että se saattaa hyväksyä jonkin videon yhden kerran, mutta jos kokeilen samaa videota muuntaa uudestaan, niin tuleekin tuo virhe! Ja olen tarkistanut, ettei alkuperäinen video ole miksikään muuttunut. Se hylkää ihan tavallisia mpeg2, 720x576-videoita. Lähinnä haluaisin tuolla ohjelmalla liittää videoihin eri audion kuin mitä niissä alunperin on. Audiotiedostot se näkyykin nätisti hyväksyvän. Ja jos vetäisen tuommoisen "viallisen" videotiedoston hiirellä kenttään, niin se hyväksyy siitä vain audion. Onko siis asetuksissani vai kodekeissa vai videon ominaisuuksissa vikaa? Esim. tämmöisillä ominaisuuksilla varustetun videon se hylkäsi: File Format: MPEG, Moving Pictures Experts Group File Size: 600,12109375 Mb Uncompressed Size: 28061,736328125 Mb Compression Ratio: 0,0213857434455517% Reported Data Rate: 653 Kb/s Video Format: MPEG-DVD Width x Height: 720 x 576 Frame Rate: 25 fps Length in Frames: 23517 Duration: 00:15:40 Color Depth: 24 Bits Uncompressed Size: 27903,4716796875 Mb Audio Format: MPEG-1, Layer-II Sample Rate: 44100 Length in Sample: 41488128 Bits per Channel: 16 Bits Duration: 00:15:40 Uncompressed Size: 158,2646484375 Mb Kertokaahan, jos on olemassa joku muu suhteellisen helppokäyttöinen ja nopea ohjelma, jolla voi liittää audiota videoon! Jos nimittäin tätä ei hevillä saa kuntoon.
http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videonpakkausohjelmat/m2v_plugin_for_tmpgenc.cfm tuo asennettuna?
Asensin ko. pakkausohjelman, mutta se ei poistanut ongelmaa millään tavalla. Kertokaa ihmeessä, jos on olemassa hyvä ohjelma, jolla tuon äänen lisäyksen voi tehdä.
Mulla oli tuo sama ongelma joskus. Toisessa koneessa toimi toisessa ei, vaikka oli tasan sama ohjelma. Toimimattomassa oli kaikki muita ohejlmia asnnettua aika paljon.
Mulla tosiaan on koneella aika paljon erilaisia ohjelmia (myös videonkäsittelyohjelmia ja kodekkipaketteja), joista jokin nyt varmaan häiritsee Tmpgenciä. Onneksi videoitten muuntaminen onnistuu ihan kätevästi Tmpgenc DVD Source creatorilla - itse asiassa se on parempikin työkalu, koska se osaa mitoittaa eri pätkät sopivasti dvd:lle mahtuvaan kokoon. Halutessani eri äänen videolle, se täytyy vaan sitten liittää mukaan authorointiohjelmaan, koska Source creatorissa ei ole sellaista vaihtoehtoa (en ole ainakaan löytänyt).
Joo authrointi tuolla Tmpgenc DVD Source creator:illa ei onnistu mutta http://www.nefernetti.com/tda.htm tuolla onnistuu.