TMPGEnc ja ääni ongelma

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by Jouko?, Oct 2, 2005.

1. Jouko?

Jouko? Moderator Staff Member

Trophy Points:
    78
    Eli kun yritän convertoida avi:a vcd:ksi niin saan siihen subit mutta äänet puuttuvat, ja se häiritsee aika paljon :D Luin täältä että tuo ohjelma ei convertoisi AC3 ääniä mutta siinä minun elokuvassani on mp3 äänet.(en tiiä sitten onko se sama asia kuin tuo ac3) Mutta siis miten saisin äänet elokuvaan/elokuviin? Olen kyllä kuullut ohjelmista joilla voi irroittaa kuvan äänestä mutta en muista yhtäkään ohjelmaa...

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    http://www.nefernetti.com/ac3-mpX.php
    tuossa ohjeet sen ääniraidan irroittamiseen ja muuntamiseen oikeaan formaattiin (sen ääniraidan saa liitettyä tuolla tmgpenc:in File->Mpeg tools kautta löytyvällä mux toiminnolla siihen videoon, aluksi voi tosin olla tarpeen demuxata se vanha tyhjä audioraita irti videoraidasta).
    Myös tmpgenc:istä directshow filtterin prioriteetin muuttaminen voi auttaa tuohon äänen puuttumiseen.

3. Jouko?

Trophy Points:
    78
    Joo eli mä tein siitä elokuvan äänestä wavin ja laitoin sen TMPGEnc:n audio sourceks, mutta siltikää ei kuulu äänet... Vai pitääkö se koko elokuva convertata ennenkuin äänet alkaa pelaan? Ja tuon direct show filtterin nostin sinne ylös että priorityks tuli 1. Pitäskö kohta luovuttaa..

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Siitä TMPGenc:istä voi kokeilla pelkän audion muutamista, eli ES (Audio Only) kohtaan pallo ja audio siihen.

5. Jouko?

Trophy Points:
    78
    Joo pitää kokeilla sitä vielä..

Share This Page