Olen käännellyt TMPGEnc:llä paljon Avi. tiedostoja Mpg2 tiedostoiksi ja nyt on alkanut ilmenemään outoa kaatuilua kesken kääntämisen. Olisinkin kysynyt onko tämä muillakin kovin yleistä. TMPGEnc siis kaatuaa silloin tällöin 2h-5h käytön jälkeen, joutuuko prossu (+1800AMD xp) niin koville että softa kaatuu? Tähän liittyy myös, että kone on uudelleen käynnistänyt itsensä yön aikana. Eli kaataako TMPGEnc Win xp:n usein. Kokemuksia muilla? -kiitos-
kyl toi johtuu ny muusta ku Tmpg:stä, mullaki o vaa 1,1 GHz prossu eikä kertaakaa o ongelmii ollu...ootko virukset tarkistanu? tai ettei lämmöt hirveesti nouse?
Lämpöjä itsekkin epäilen.. Vaikka ei kone kyllä kaatua edes 6h kovassa pelikäytössä. Prossun lämpötilat kyllä lähenee +65 astetta. Kovassa TMPGEnc käyttössä en lämpötilöja ole katsonut kuinka korkealle nousevat, johtuen että rippaan elokuvat öisin.
Mulla on ilmenny sellasta aika usein, että bluesscreen tupsahtaa ruudulle .. Ja jos tonne windowssin asetuksiin ei oo laittanu asetusta siitä, että "älä käynnistä konetta uudelleen" se boottaa vain.. En muista kylläkään mitä siinä bluescreenissä luki, mutta itse vaihdoin cce:hen. Toimii paremmin ja varmemmin.
Mun mielestä nuo prossun lämmöt nousee uhkaavan korkealle. Itelläkin pyörii kellotettu 1700+@2000+ ja lämmöt nousee vain 55 asteeseen (monen tunnin leffa pakkaus). Kannattaa harkita paremman siili/tuuletin yhdistelmän hankkimista. Tehokas ei välttämättä ole kuitenkaan äänekäs. Oma Thermaltaken Volcano 9 on hiljainen ja tehokas. Tietenkin voi kans kattoo, onko sulla siili täynnä pölyä, siiloin paineilma pullo ja imuri auttaa. Edit: Leffa pakkaus muuten rasittaa koneen prossua ankarammin kuin pelit, joten lämmöt voi alkaa liikkua 70:n tuntumassa. Silloin ei ole mikään ihme jos kone kaatuilee.