tmpgenc , virtualdub ja time adjuster ohjelmat

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Kartaz, Jun 28, 2004.

1. Kartaz

Kartaz Guest

miten saa noilla ohjelmilla tekstit siihen elokuvaan ja poltettua sitten se CD:lle (en löytäny muuta keskustelua jossa käytettäis noita ohjelmia)

*tmpgenc , virtualdub ja time adjuster ohjelmat*

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Last edited: Jun 28, 2004
  3. Kartaz

Kartaz Guest

mä tarkotin sitä että miten noilla ohjelmilla pystyy saada sen tekstityksen siihen leffaan että sen pystyy polttamaan tekstit mukana

4. pelttu

pelttu Regular member

Trophy Points:
    26
  5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    mihinhän formaattiin haluat materiaalin?
    ja haluatko kiinteät tekstit vai irtotekstit?

6. pelttu

pelttu Regular member

Trophy Points:
    26
    Vähän makuasia, mutta ei kai VCD:hen kannata laittaa muuten kuin kiinteillä teksteillä. Ne toimii missä soittimessa tahansa.

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    VCD ei tue irtotekstejä.

8. Kartaz

Kartaz Guest

noni ja noi ohjelmat on erit eikö kukaan osaa lukea mutta jos ei oo ohjeita noihin nii mä voin kyllä imuttaakki noi ohjelmat ja mä vielä kertaa tässä yhden asian Miten noilla ohjelmilla saa siihen elokuvaan ne tekstit että ne on niiku siinä elokuvassa ja pystyy polttamaan ne että voi kattoa dvd laitteella sitä tekstien kaa

9. cronos

cronos Regular member

Trophy Points:
    26
    Sun pitäis varmaan nyt ensin kertoa mihin formaattiin haluat sen leffan tehdä, ennen kuin kukaan osaa neuvoa sua, haluutko tehdä:
    1. divx/xvid irtosubien vai kiinteiden kanssa dvd soittimelle jossa mpeg-4 tuki.

2.VCD, SVCD, KVCD ym.. kiinteillä subeilla soittimelle joissa edellämainitut tuet.

3. DVD muodossa olevan leffan kiinteillä tai irtosubeilla DVD soittimelle jossa itse duunatut levyt toimivat.

??????????????????????????

10. pelttu

pelttu Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse tekisin VCD:n, jossa on kiinteät tekstit. Dvd-soittimesi luultavimmin toistaa sen parhaiten.
    Käyttäisin myös suosiolla rippauspakettia, sillä se tekee yhdellä kertaa koko homman alusta loppuun, ihan cd-imageksi asti (oikeastaan 2 imageksi).
    Ohjeissa http://www.mpegit.net/avi2vcd.php on latauslinkitykset tarvittaviin ohjelmiin.
    TMPGEncin ei tarvitse olla maksullinen Pro-versio, vaan kokeiluversio käy myös.
    Time Adjusteria välttämättä tarvitse ollenkaan, mutta voihan sillä muuttaa tekstitykset srt-muotoon ja tahdistaa ne tarvittaessa leffaan. Eräät ohjeet http://www.nefernetti.com/timeadjuster.htm .

11. Kartaz

Kartaz Guest

no toi VCD kiinteillä teksteillä on ok?

12. cronos

cronos Regular member

Trophy Points:
    26
    Alla olevasta linkistä löytyy 2 kpl ohjetta tuohon hommaan ja netti on niitä muutenkin pullollaan.

13. Kartaz

Kartaz Guest

en mä tartte enään ohjeita tohon ku yks kaveri antaa ne kaikkineen päivineen ja oikeat tiedot ku teistä ei ollu apua

14. cronos

cronos Regular member

Trophy Points:
    26
    Vaikee se on kenenkään auttaa kun kaveri kertoo viimesessä viestissään mitä haluaa.

Kysymys kuuluu mulla on leffa (formaattia ?) ja pitäis kyseisillä 3 ohjelmalla muuttaa se formaattiin ?, vaikee siinä on kenenkään auttaa suuntaan tai toiseen.

Mutta tälläselle kaverille on hyvä että löytyy joku joka antaa kultalusikalla ohjeet ja ohjelmat, ettei kiukuttelijan tarvitse vaan itse kokeilla mitään.

15. Kartaz

Kartaz Guest

jaaha vai että sillä lailla mutta oli teistä silti apua voinhan mä nuillakin ohjelmilla sitä yrittää ja ohjeilla jos onnistuu nii oli teistä apua. Eikä sille mahda mitään

16. Kartaz

Kartaz Guest

voiskos joku nyt kertoa että mistä saa SubtitleWorkShopin suomalaisen version?

17. cronos

cronos Regular member

Trophy Points:
    26
    Siihen saa ladattua suomenkieli tiedoston
    http://www.urusoft.net/download.php?lang=1&id=finnish_sw

Sitten purat sen paketin sisältämän .LNG tiedoston paikkaan C:\Program Files\URUSoft\Subtitle Workshop\Langs kansioon (WinXP)

sitten avaat SW:n ja menet Settings-->Language-->Finnish

Voit koittaa etsii ton suomen sieltä ilman tuon kielitiedoston lataamista ensin, jotenkin sellanen muistikuva jäänyt että joissain versioissa se ois ollut tuolla valmiina, jos ei ole ni sitten yllä mainitulla tavalla saa ainakin.

18. Kartaz

Kartaz Guest

Juu kiitos very much

Share This Page