TMPGEnc

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by Chax, Jul 7, 2002.

1. Chax

Chax Member

Trophy Points:
    11
    Koitin originaaliasetuksilla tehdä divx->vcd ja se anto ajaks vähän päälle 20 tuntia. Sitten muutin niitä plugini priorityjä (tjsp), eli nostin kahta jolla oli pienin priority ylimmäisiks ja koitin uudestaan niin nyt se encoodaa leffan noin 7 tunnissa. Siis sotkeeko nää asetukset jotenkin niin, että encoodaus tulee nopeesti mutta väärin vai voiko niillä "tviikata" TMPGEnc:in nopeimmaks mahdolliseks?

Sitten toinen juttu. Siitä subtitle vcd:n tekemisestä. Mullakin on se ongelma, että kun teen sen frameserverin vdubilla ja koitan avata pseudoavi filun niin TMPGEnc valittaa jotain "can't open file not supported". Joidenkin ohjeiden mukaan se johtuu äänijutusta, mutta koitin ottamalla wavin erikseen ja sitten videon erikseen josta tein frameserverin niin sen wavin se hyväksyy audioksi, mutta edelleenkään se pseudoavi tiedosto ei toimi. On myöskin .avi eikä semmonen ole ongelman syy. Olen etsinyt haulla kaikki mahdolliset viestit ja niissä on monta jotka päättyy tähän samaan ongelmaan, eli eikö kukaan loppujen lopuksi tiedä tähän ongelmaan ratkaisua?

2. mccabe23

mccabe23 Guest

Katsoppa tuolta englannin puoleisesta keskustelusta ja sieltä DVD ripping "Virtualdub to TMPGEnc frameserving FAQ". Sieltä voi löytyä apua, minulla ainakin auttoi tuo 7. kohta...

3. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Aivan oikein, eli englanninkielisiltä forumeilta löytyy se troubleshoot guide tuolle frameserving-ongelmalle.

Jaja, raaka fakta on, että muuttamalla motion precisionia huonommaksi, pakkaus nopeutuu, mutta kuvanlaatu tipahtaa. Eli tämä on taas näitä joko/tai -ongelmia -- ohjeissamme yleensä aina panostetaan parhaaseen mahdolliseen laatuun ajan kustannuksella.

4. Chax

Chax Member

Trophy Points:
    11
    Deem.. mul ei auttanu edes 7. kohta. No pitää sit jättää subtitlet pois. Sitten tosta toisesta, siis kun vaihtaa niitten avi plugien priorityä niin se vaihtaa moiton precisionia huonommaks? Kyl se mun mielestä kokoajan pysy normal kohdassa, toisessa järjestyksessä vaan kesti paljon kauemmin. Ota siitä sit selvää...

5. dRD

Trophy Points:
    143
    Ah, sori.. En lukenut ilmeisesti täysin tarkkaan :) Tuo pluginien järjestyksen vaikuttaminen pakkausnopeuteen vaikuttaa hieman hassulta, mutta uskon, että on silti täysin mahdollista jollain tavalla.

Kokeilitko kaikki listassa luetellut temput läpi sen pseudoAVIn avaamiseksi?

6. Chax

Chax Member

Trophy Points:
    11
    dRD koitappas ensiksi encoodaa niin, että Wave File Reader on viimeinen (eli alin) ja DirectShow Multimedia File Reader on toiseksi alin. eli vaikka -2 ja -1. Sitten koita nostamalla Wave File Reader vaikka +2 ja Direct Show Multimedia File Reade +1. Jolloin muut ovat +-0:ssa. Itsellä tuo poisti useita tunteja, mietin vaan just että onko sillä sivuvaikutuksia..

Ja siitä subitlejutusta vielä, koitin kyl kaikki mut tää mun nuhapumppu ei tykkää toimia. No ei niitä subjea tarvi pakolla jos ei kone halua.

7. dRD

Trophy Points:
    143
    En ole itse asiassa kokeillut (johtuen yleisestä kammostani uudelleenpakkaukseen), mutta uusimman DVD2SVCD:n kanssa pitäisi/voisi/saattaisi onnistua DivX+subs -> VCD+permanentsubs.

Ja pitää kokeilla noiden priorityjen kanssa ruuvausta.

8. TheFlyer

TheFlyer Guest

Heippa.

Oli hieman samanlaisia vaikeuksia minullakin.
    tarkista onko sinulla msvcr70.dll kansiossa windows/system32.(windows XP)
    Jos ei niin kopioi se sinne.
    Minulla se selvitti homman.

Peter

Share This Page