Elikkä hinta nousi odotettua korkeammalle mutta viis siitä, tässä on koneen kokoonpano: Prosessori: Intel Core i7-3930K, LGA2011, 3.20GHz, 12MB, Boxed 559.00 € Prosessorin jäähdytys: EK-Waterblocks EK-KIT H3O - Supreme LT 360 vesijäähdytyspaketti LGA775/1156/1366) 189.00 € Näytön ohjain x2: Gainward GeForce GTX 570 Phantom HDMI DisplayPort Dual-DVI 1280MB € 289 Keskusmuisti x4: Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE € 49.90 Emolevy: Gigabyte GA-X79-UD5 - LGA2011 € 280 Kovalevy: HD Caviar/2TB SATA 3Gb/s 7200rpm 64 MB € 159.90 Yhteensä tästä tulee 1962€ Nyt olisin vielä kerran kiitollinen jos joku kertoisi että toimiiko tämä.
Toimiihan tuo, mutta ei ole mitään järkeä. Jos haluat tuhlata vielä lisää rahaa niin voin lähettää sulle mun tilinumeron. E. ja turhaan teit toisen topicin
1155 kannalle z68 emo ja 2500K. vesijäähytys pois. säästynet rahat mun tilille ja vaikka vähän enemmänkin
Öhh miksei AP sais ostaa 2011 kantasta konetta mikäli hän haluaa? Kukaan edes kysyny mihin käyttöön kone tulee vaan heti "ei kannata ,2500k z68 emo ja loppurahat mun tilille".... On tuo nyt selvästi tehokkaampi ku se perus 2500k jos koneella tehdään muutakin kuin pelataan, ja miksei vesijäähyä? Harrastuksia on monia, on niitä huonompiakin kuin ostaa kalliita osia tiezikkaan.... On se 2500k:kin tietty kova, mutta olis kiva jos vähän tiedusteltais koneen käyttötarkotusta ennenkuin hyökätään kimppuun kuin hyeenat
No mihinkäs tarvit sitten tarvit parempa prossua kuin i5 2500K tai 2600K? kerroppa se. Ihan sama pelaako vai editoiko mitä järkeä ostaa toi Intel Core i7-3930K kun i5 2500K pyörittää peliä kuin peliäkin. 350e kankkulan kaivoon siis. 280e emo.. 1155 kantaan saa 130e todella hyvän emon jo. Sori ku meni yöunet.
Joo itsekää en tarvitse 2500kta parempaa prossua, mutta pointti oli että miksei SAISI ostaa 3930k prossua jos siihen on varaa? Minulla ei siihen olisi varaa eikä tehoero pelatessa 2500k:hon nähden ole tarpeeksi suuri että se kannattaisi siitä näkökulmasta mutta kyseessähä voi olla ihan vaan harrastus. Vai onko tämä jotenkin tuntematon käsite kun ei saisi tietokoneeseen panostaa viakka tehoero ei välttämättä siihe oikeuttaisikaan? AP voisit hieman valoittaa että mitä sillä koneella olisi tarkoitus tehdä niin ei täällä meidän tarvitse alkaa väittelemään mitä sinne kannattaa ottaa ja mitä ei.
Totta kai saa mutta tarkoitin just sitä hintaa. koska prossun tehoero ei todellakaan ole 350e arvoinen. Mutta itseppä jokainen päättää mihin rahansa laittaa, ite en ostaisi kalliimpaa prossua kuin 2600K. Yritän vain hakea mahdollisimman hyvää hinta/teho/laatu suhdetta. Eli vastinetta rahoille, jota ei tossa setissä nyt tule. Ja toi säästyneet rahat mun tilille oli vähän niikun silleen että sama se on laittaako ne siihen prossuun vai mihin kun ei tehoja tule lisää pelaamisessa ainakaan hyödyksi
Joo no onha tossa 6ydintä/12säiettä eli jos jotai todella raskasta tehdään niin saa siitä hyötyä. Puhtaasti pelikäyttöönhän tossa ei oo järjen hiventä, ellei sitten osta e-peen kasvatuksen takia.
Kunnianhimoinen viritys! Jotta saisit kokonaisuuden tasapainoon, niin tuohon vielä reilun kokoinen SSD SATA3 ja vähintään tuplaten lisää muistia, kerta emo siitä niin tykkää. Samaten kirjoittava blu-ray tarvitaan. Jos näyttö olisi vielä joku huippu-IPS, niin alkaisi balanssia löytyä. Toivottavasti vesijäähylle löytyy adapteri 2011-kantaan, ettei mene hankinta hukkaan. Pistäpä huvikses ATTOA ja 3DMark Vantagea yms. tulemaan, jahka saat pelit soimaan, niin nähdään, mitä sieltä pellin alta löytyy. Nyt ei kannata kysyä, mitä koneella voi tehdä, vaan mitä aiot sillä tehdä, koska kaikki käy. Edit: Jos tuossa listassa lukee, että keskusmuistia olisi 4x8gigaa, niin et toki tähän hätään tartte lisää muistia.
Kattokaa nyt oikeesti milloin viimeksi toi alottaja on pistänyt postia ja sitten miettikää uudelleen, että pitääkö vastata.