Toimiiko photoshoppi 32 bittisestä koneestani 64 bittisessä jos ostan uuden koneen

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by botseri, Sep 4, 2009.

1. botseri

botseri Member

Trophy Points:
    16
    Eli kysymys on seuraava; mulla on acer 32 bit vistalla ja mulle on asennettu lisä tilaa tänne jonne olen asentanuy ohjelmia mm photoshopin ym.
    nyt ois harkinnassa uus kone ja mietin että voisko se olla 64 bittinen kun kuulemma se ois parempi mulle kun värkkään kuvia jne, mutta voinko siirtää tuon lisä tilan sihen uuteen koneeseen ja jos voin niin toimiiko myös sinne asennetut ohjelmat siinä??

Kiittäen taas blondityttönen ;)

2. Gocom

Gocom Active member

Trophy Points:
    66
    Hieman vaikeasti muotoiltu aloitus, erityisesti tuo otsikko.

Mutta kuitenkin, vanhan järjestelmän ohjelmat eivät tule suoraan toimimaan uudessa, jos ne ovat riippuvaisia rekisteristä ja profiilikohtaisista hakemistoista.

Eli toisin sanoen mm. Photoshop ei tule toimimaan suoraan vain ja ainoastaan asennustilaa siirtämällä. Ne ohjelmat, kuten Photoshop, jotka eivät ole Standalone/Portable -rakenteella konfiguroituja, eivät tule toimimaan ilman uudelleenasentamista.

32-bittiset ohjelmat kyllä tulevat toimimaan 64-bittisessä Windowsissa, mutta ne silti ovat 32-bittisiä (jos et siis hanki niistä 64-bittisä versioita). Toisin sanoen, koska nuo ohjelmat ovat 32-bittisiä, eivät ne suoranaisesti tule hyötymään 64-bittisen järjestelmän eduista.

Itse järjestelmä ja natiivit 64-bittiset ohjelmat tulevat samaan suurehkonkin hyödyn, mutta 32-bittiset emuloidut härpäkkeet eivät suoraan tietystikkään kostu asiasta pahemmin mitään.

Last edited: Sep 4, 2009
  3. botseri

botseri Member

Trophy Points:
    16
    Kiitos vastauksesta, tulinkin johtopäätökseen ostaa uuden 64 bittisen jokatapauksessa kun se uus windowsikin tulee kohta niin sitten vasta, sihen joutuu joka tapauksessa kai hankkimaan ohjelmat sitten uudestaan :)

Share This Page