En saa kuvaa kannettavalta telkkariin (uusi fujitsu-siemens, näyttis Intel 82852/82855 GM/GME). Koneen olen kytkenyt S-video Out-liittimestä johdolla ja adapterilla Tv:n scart-liitäntään. Johto on testattu ja se toimi kaverin koneella. Adapterissa on Input/Output-kytkin. Olen kokeillut kumpaakin asentoa. Tv:ssä olen käynyt kaikki kanavat läpi. Kuvanhan pitäisi näkyä AV-kanavalla? Koska kone on uusi, en oleta näyttiksessä olevan vikaa. Myös TV:n scart toimii. Eikö kuvan siirto näytöstä Tv:hen pitäisi käydä seuraavasti: Ominaisuudet:Näyttö-> Ominaisuudet-> (valitaan näyttö2)-> Ruksitaan kohta "Laajenna windows-työpöytä tähän näyttölaitteeseen" (sekä "käytä tätä näyttölaitetta ensisijaisena näyttölaitteena")-> OK? Ei toimi ainakaan minulla, kuva tietsikan ruudulla välähtää, resoluutio muuttuu huonommaksi mutta TV:ssä ei mitään. Kuva pitäisi saada vaihdettua ulkoiseen näyttöön myös pikanäppäinyhdistelmää painamalla... no silloin kuva kyllä häviää tietsikan ruudulta, muttei näy Tv:ssä. Joten tuli mieleeni... Onko kuvan siirtäminen toiseen näyttöön, eli telkkariin, usean näytön tuen käyttämistä? Windowsin omassa ohjeessa lukee: "Usean näytön tuki ei ole käytettävissä Windows XP:n Home Edition -versiossa." Tuleeko mieleenne olenko tehnyt jotain väärin, tai voisinko saada jollain tavalla kuvan telkkariin? Näytönohjaimen ajurit on päivitetty uusimpiin kuten koko käyttiskin windows updatesta.
paina siellä välilehdellä jossa valitaan resoluutio, värimäärä ja tuo laajenna windows-työpöytä lisäasetukset/advanced ja katso löytyykö "intel" välilehteä josta voisi säätää enemmän noita asetuksia.
Lisäasetuksista ei ole hyötyä. Siellä on vaan linkkejä Intelin omille tuotetuki/update sivuille. Joista ei ole ollut liiemmin hyötyä...
Nyt sain kuvan näkymään TV:ssä. Löysin kuitenkin yhden valikon josta sai valittua Television näytöksi. Mutta nyt ei ole värejä. Luin keskusteluja läpi, monissa neuvottiin säätämään niitä nview:in kautta. Eikö tämä nview ole nvidian näyttisten ohjelma? Kuten myös tvtool toimii vaan nvidian näyttisten kanssa? Mites värit olisi mahdollista saada Intelin näytönohjaimen kanssa toimimaan? Telkkarista ei voi valita s-video/muita asetuksia. Tarvitseeko jonkun konvertterin vielä? Nythän tuo on siis kytketty: S-video-out -> S-vhs cable -> Scart muunnin->Scart...
Nyt pelittää ok. Ostin tuon S-video<->Rca-adapterin ja sitten rca-johdolla telkkariin kiinni. Kiitti vinkeistä!