Toimiva pikkuläppäri armeijaan, alle 500e

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by NahQ, Jan 2, 2010.

1. NahQ

NahQ Member

Trophy Points:
    16
    Moikka moi

Eli armeijaan lähtö on tässä edessä ja 'vanhalle' pöytäkoneelle ei seuraavan vuoden aikana juurikaan käyttöä löydy, luultavasti luovun kyseisestä rohjosta näyttöineen kokonaan ja korvaan sen toimivalla läppärillä joka ajaa paremmin käyttötarkoituksiani tulevaisuudessa.

Eli hakusessa onkin toimiva 'pikkuläppäri', eli ei välttämättä ihan minikokoa, mutta mielellään kevyt, abouttiaralla 13,4 tuumaista näyttöä olen miettinyt ja kestävä vehje. Käytännöllisyys on tällä kertaa ensimmäinen kriteeri, ei niinkään valtava suorituskyky.

Koneella tulee luultavasti katseltua elokuvia, kuunneltua musiikkia, surffailtua netissä sun muuta pikkukivaa. Peliominaisuuksia en koneelta hae vaikka tokihan se mukavaa olisi jos jotain vanhempia pikkumättöjä voisi aika ajoin hieman tahkota.. mutta sen pohjalta en konetta hae.

Eli nopeana yhteenvetona haussa olisi seuraavanlainen kone:

- Kannettava
    - Kevyt ja kätevä
    - Hintalaatusuhteeltaan hyvä
    - Kestävä
    - Käytännöllinen
    - Pieni, helposti mukana kulkeva
    - Hinta mielellään 500 euron alta (vanhasta koneesta ja näytöstä tuskin saan 300-400 euroa enempää myydessä)
    - Ei merkkirajoituksia, mutta mielellään luotettava, kestävä ja toimivaksi todettu

Ehdotuksia otetaan vastaan. Kiitos.

2. Sudomi

Sudomi Member

Trophy Points:
    11
  3. jupste

jupste Member

Trophy Points:
    16
    Minä ainakin käsitin NahQ:n aloitusviestistä että hänellä hakusessa on sellainen noin 13.4-tuumainen läppäri, eikä miniläppäri. NahQ kertokoon kuitenkin sitten itse, miten on.

Tosin, miniläppäriä voisin kyllä sinulle suositella, jos haet käytännöllisyyttä. Miniläppärissä nimittäin (ainakin minusta) yhdistyy pieni koko ja hyvät ominaisuudet.

Jos miniläppäri kuulostaa varteenotettavalta vaihtoehdolta, katsele vaikkapa Samsung NC10 -mallia ja muita Samsungin miniläppäreitä (esim. N510 ja NC20 jossa on 12-tuumainen näyttö) sekä Lenovo IdeaPad S10-2 (itseltäni löytyy kyseinen netbookki, on todella hyvä!).

Last edited: Jan 3, 2010
  4. NahQ

NahQ Member

Trophy Points:
    16
    Eli mielellään olisi hakusessa jokin +12 tuumanen "pikkuläppäri", mutta mitä nyt itse olen etsiskellyt niin ei taida ihan omaan budjettiluokkaan mahtua sellaisista kovin varteenotettavia vaihtoehtoja..

Miniläppäri on toki huomioonotettava vaihtoehto

Vastaan otetaan myös ehdotuksia kestävistä ja käytännöllisistä miniläppäreistä.. eli jos jotain on mielessä niin ehdottakaa ihmeessä. Tärkeimmät ominaisuudet oikeastaan on juuri kestävyys, luotettavuus ja jonkinlainen suoritinteho jotta netin selaus, leffojen katsominen ja jonkinlainen kevyt työskenteleminen onnistuu vaivattomasti ilman suurempia ongelmia.

Share This Page