Ummikko eli minä kaipaa apua miten edetä ongelman kanssa. Ostin eilen Lenovo IdeaPad Y510p:n jossa kaksi GT755M/8GB näytönohjainta. Heti alkuun päivitin näyttisten ohjaimet eikä päivityksen yhteydessä ollut ongelmia. Kun sitten menin laitehallintaan, niin alimmassa näyttiksessä on varoitusmerkki ja ominaisuuksien yleiset lehdellä seuraava ilmoitus: "Laite on pysäytetty, koska se ilmoitti virheestä. (Koodi 43)". Nyt minulla ei ole hajuakaan miten edetä asian ratkaisemiseksi ja olenkin kiitollinen avusta!
GeForce 331.82 Driver Tuosta uudet ja oikeat ajurit, niin eiköhän pelaa taas. Suorita "puhdas asennus", eli muistaakseni valitse custom ja laita raksi ruutuun.
Asensin tuon ajurin ns. puhtaana asennuksena ja sen jälkeen kaikki näytti olevan hyvin. Ongelma kuitenkin palasi, kun käynnistin koneen uudestaan. Ilmeisesti siis itse näyttis on kunnossa?
Jaahas, näyttä olevan laitteen yleinen ongelma ja Murosta löytyi seuraavat ohjeet: 1) Poistakaa kaikki Nvidia ajurit 2) Lenovon sivuilta etsitään ajuri paketti "NVIDIA GeForce GT750M Second VGA BIOS Update for Windows 8.1 (64-bit) - IdeaPad Y410p, Y510p" ja lataa se 3) Lataa nvidian sivuilta uusin GeForce ajuri win8.1 64bit käyttöjärjestelmälle 4) Asenna uusimmat GeForce ajurit clean install lisämääreellä ja käynnistä kone uudelleen 5) Asennetaan kohdassa 2 ladattu second vga bios ja toimitaan huolellisesti ohjeiden mukaan ja käynnistä kone lopuksi vielä uudelleen 6) Nyt device managerissa ei pitäisi olla huomautuksia ja jos menet geforcen control paneliin niin SLI asetuksissa näkyy molemmat näytönohjaimet Lenovon ajurisivut ovat juuri poissa käytössä, mutta täytyypi kokeilla, kun taas ajurin lataaminen onnistuu. EDIT: Juu, tuo ratkaisi ongelman...
@AaIiGee, älä tee uutta viestiä heti oman viestisi perään, vaan käytä "Muokkaa viestiä" ja tee muutos tai lisäys.