Eli mulla oli windows XP ja windows 2003 asennettuna koneelle ja nyt sitten halusin poistaa tuon 2003 tästä ja poistin sen e aseman millä se oli mutta se windows 2003 jäi kuitenkin sinne käynnistys jutskaa kun käynnistää koneen niin siinä saa valita sen vaikka sitä ei olekkaan enään niin miten sen saa pois siitä??
Poistaa se viittaus tuosta -03 Windowsista. Jos et itse osaa, niin kopioi tuo boot.ini sisältö tänne, niin katsotaan.
[boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Windows Server 2003, Standard" /fastdetect tommonen on boot.ini tiedoston sisältö ja tuo oli joku backup tiedosto mistä kopsasin ton ku en löytänyt sitä oikeata missä se sijaitsee? ja tuo tarkista kaikki käynnistyspolut niin ei auttanut mitään se sano että kaikki mikkisoftan käyttöjärjestelmiin viittaavat polut ovat kelvollisia, mitä sieltä pitää poistaa nyt sitten ja mistä?
Poista tuosta boot.ini tiedostosta tuo viimeinen rivi, eli tältä sen pitäisi näyttää: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect Boot.ini tiedosto sijaitsee c-aseman juuressa, eli siinä heti nenän edessä kun aukaiset c-aseman. Piilo- ja järjestelmätiedostot pitää olla näkyvissä kansion asetuksissa löytääksesi tuon tiedoston. Oikopolku tiedostoon on: Käynnistä -> Suorita -> C:\boot.ini
Paljon kiitoksia \o/ Poistin nyt tuon rivin ja nyt sitten seuraavan kerran nähdään kun käynnistän koneen niin onko se poistunut mutta uskoisin että on.
Itekki tappelin samaisen ongelman kanssa äsken. Mulla oli kaks samaa xp:tä eri levyillä. Tosiaan onnistuu parhaiten manuaalisesti muokkaamalla tota Boot.ini tiedostoa. Jos msconfig:illa klikkaa "Tarkista kaikki käynnistyspolut" nappulaa ja poistaa sen ehdottaman käyttiksen, niin windows käynnistyy sillon "Valikoiva käynnistys" -valinnalla, ja se jaksaa muistuttaa siitä iloisella ilmotuksella joka kerta kun kone on latautunut windowsiin asti. Kun muokkaa Boot.ini tiedostoa käsipelillä, niin windows latautuu "Normaali käynnistys" -valinnalla ja kyseistä ilmotusta ei tule näkyviin. Kiitokset neuvoista!