Toisen koneen latausten rajoittaminen?

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by XshowS, Apr 1, 2008.

1. XshowS

XshowS Guest

Elikkä ongelmana on tämä: 2 konetta on langattomasti yhteydessä nettiin. Yksi kone on johdolla kiinni modeemissa, tätä konetta käytetään hyötykäyttöön, elikkä tekstinkäsittely, netti yms.
    Kummallakin koneella, jotka ovat langattomasti netissä, on asennettuna µtorrent, mutta toinen kone lataa nopeampaa. Tähän menee todellakin hermot, kun siellä toisella koneella jotain paskaa valumassa, ja tämä minun koneeni ja langalla kiinni seinässä olevat koneet menevät nettikäytössä aivan jumiin. Jos laitan kummallakin langattomalla koneella jotain valumaan, minun koneelleni kama valuu hitaammin. Mistä tämä johtuu?? Elikkä tuo toinen lataa sen 50kbps, ja minun n. 10kbps.
    Onko mitään keinoja laittaa tuohon toiseen koneeseen jotain rajoituksia, että se ei lataisi niin kovaa(lataa n. 50kbps) ja tukkisi koko nettiyhteyttä? Tietenkin itse µtorrentin asetuksista se käy, mutta kun se teinen kone on veljeni, ja jos se huomaa asetusten olevan perseellään, ei muutakuin uudelleen asennus ja taas kauhea valutus.
    Onnistuuko tuon rajoittaminen jotenkin modeemista taikka siitä tukiasemasta?
    Olisin todella kiitollinen neuvoista!

2. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    Jos modeemista/tukiasemasta löytyy sellainen kohta.
    Yhtään ei minulla ole tullut kyllä vastaan.

rajoitus pitäisi hoitaa joko sillä torrella tai esim. netlimiter ohjelmalla. mutta kumpikin pitää tehdä koneessa jota halutaan rajoittaa.
    tosin tuossa uudessa netlimiter softassa pitäisi olla etähallinta mutta ohjelman on tietysti pyörittävä siellä koneella.
    Edit: typoja

Last edited: Apr 1, 2008

Share This Page