Minulla on 2 Windows läppäriä. Ensimmäinen edustaa nykyaikaa ja toinen on jo muutaman vuoden kulahtanut. Molemmissa on kuitenkin hyvät näytöt. Onkohan olemassa keinoa esim verkon välityksellä yhdistää toisen koneen näyttö ensimmäiseen niin että voisin asettaa tietokoneet vierekkäin ja liikuttaa esim hiiren suoraan ensimmäisestä näytöstä toiseen. Eli samalla tavalla kuin jos minulla olisi erillinen näyttö kiinni ns. extend (siis ei dublicate) ominaisuudella?
Ei. Läppäreillä tuo ei onnistu.. irtonäytöillä onnistuu, mikäli näytönohjaimessa on paikkoja... T: Vesku Edit: Pianovhreitä...
Tuota, ehkä pitää sen verran vielä valottaa taustaa että tiedän että tuo jotenkin onnistuu verkon välityksellä. Olen nähnyt moisen viritelmän toiminnassa, mutta en vain tiedä millä ohjelmalla/tavalla se oli toteutettu... Pahoittelen huonoa kysymyksen asettelua.
Tuollainen vastaus löytyi: http://www.windowsitpro.com/article...display-onto-another-computer-s-display-.aspx
Jolloin on ollut kyse toisen koneen etäkäytöstä kokonaisuutena, ei vain sen näytön käyttämisestä... T: Vesku
Välimerkkikopulaatiota. Jos etäkäytöksi riittää että slave-kone suostuu näyttämään pääkoneen haluttuja asiota näytöllään, niin sehän kysyjän ongelman ratkaisee. Budejetti, järkevyys ja toteutus on sitten ..... p.s. Jos sitä pilkkua haluaa ******, niin kerro miten onnistuu pöytäkoneella? Ilman etäkäyttöä. Kun se toinen näyttö on siinä kiinni. Satuit kirjoittamaan ei onnistu läppäreillä.
******taan sitä välimerkkiä sitten oikein urakalla.... Yksinkertaisimmin toisen (pöytä)koneen näyttöä voi käyttää ihan silleen, että ottaa piuhan irti toisesta koneesta ja kytkee sen toiseen koneeseen, läppäreillä tuo ei onnistu... Toinen (kalliimpi, vähän tai enemmän) vaihtoehto on käyttää KVM-kytkintä näyttöjen välillä, jolloin näyttöjen väillä vaihdellaan siitä kytkimestä, tuokaan ei oikein onnistu läppäreillä.... Toki olen saattanut "yleistää" vähän liikaakin, kysyjän tietämyksen tasosta ei oaina voi varma olla.... Ja olen tottunut vielä herkempään "Välimerkkikopulaatioon" muilla foorumeilla, joita olen seuraillut ja niille kirjoitellut useampia vuosia... T:Vesku BTW: Herneen voi itsekukin vetäistä nenäänsä ihan itse...
Yeah, kokeilin tuota MaxiVistan demoa Windowseilla, tuntui toimivan ihan OK, mutta penninvenyttäjälle ilmainen tavara tuntuu vielä paremmalta. Eli päädyin lopulta Synergyyn, se toimi mukavasti myös Linuxissa jolloin voin harjoittaa turvallisempaa surffaamista ja sisäinen nörtti pysyy tyytyväisempänä. Kiitokset tukikselle hyvistä neuvoista, itse asiassa lopullinen ratkaisu oli jopa parempi kuin osasin alunperin odottaa/kysyä