eli kun kuuntelen musaa tai pelaan tai mitä tahansa niin toisesta kuulokkeiden kaiuttimesta kuuluu vain rutinaa ja jotn ihme ääniä. esim. kun jossain biisissä kuuluu kovasti basso nii siitä toisesta kuulokkeesta kuuluu se basson ääni rutisten ja sama juttu sitten pöytäkaiuttimien kanssa että vain toisesta kuuluu ääni. voisko joku auttaa?
Taitaa olla vikaa äänikortin raudassa. Jos on toinen niin kokeile. Jos integroitu, niin kokeile kortilla ensin asettamalla BIOSista integroitu pois.
Onko johto kunnolla kiinni? Ja oletko kokeillut ettet paina sitä liitintä aivan pohjaan tai sitten hiukan pyörittää sitä?
mulla on integroitu ja sama homma, toisesta kuuluu niin hemmetin hiljaa ääni että ei oikee tee sillä mitää. erittäin ärsyttävää
Oletko tarkastanut äänipuolen säädöt, että kanavien tasapaino on normaali, keskellä. Oletko kokeillut kuulokkeilla onko sama juttu? Jos säädöissä ei ole vinoutta ja kuulokkeilla sama juttu, niin pääset ongelmasta ainakin hankkimalla erilisen äänikortin, kytkemällä integroidun pois BIOSista ja huoneesi täyttävät taas tasapainotetut sulosoinnut.
joo kaikki oon tarkistanu..etu- ja takapaneelin liittimet oon testannu mut aina sama juttu. varmaan ois äänikortin osto edessä. oisko tämmönen kohtalainen kortti?
Onhan tuo ominaisuuksiin nähden aika edullinen. Eihän sillä tietysti musiikia vielä tee eikä saa 5.1 suurempaa kaiutinvalikoimaa, mutta ne ovatkin sitten jo omia harrastuksiaan. Ilmeisesi sulla on vain se ensimmäinen vaihtoehto eli 2 kaiutinta eli onhan tuossa kasvuvaraakin. LISÄYS: Katso, että ajuri on mukana tai tieto siitä mistä sen saa.
Windowsissa on yleensä ajuri noille, mutta säätöpaneeli puuttuu. Sille voisi olla tarvetta esim. digitaalisen ulostulon kanssa, mutta tuosta kortista sitä ei näytä löytyvän, joten mitään erikoista tarvetta sille ei taida tuon kortin kanssa olla.