Terve! Elikkä perjantaina koittaa se ah niin suloinen palkkapäivä ja jussin jälkeen pitäisi saada tilaukset vetämään ja pikapuoliin osat pöydälle odottamaan kasausta. Pelikone siis hakusessa. Budjetti on melko tiukka 1000e, joskin joudun muutaman kympin lipsumaan siitä kun huomasin tarvitsevani uudet luuritkin. Kasailin tällaista osalistaa, ja kyselen nyt tässä että onko tämä nyt sitten kannattavin mahdollinen ostos tonnilla vai ei. Ajattelin ostaa osia sekä Jimm'siltä että Verkkokaupasta ihan vain saadakseni kokonaishinnan pidettyä mahdollisimman pienenä. Sen verran vielä, että kellotella en aio ainakaan ennen kuin päivitän ensi vuonna ainakin kopan, powerin ja prossujäähyn. Näyttis tulee myös viihtymään yksinään, eli mitään HC-CrossFire-masiinaa en ajatellut kasata. Kunhan nyt pyörisi uudemmat pelit vielä vuoden pari minimihinnalla ja sitten päivittelee kun niikseen tulee. Eli lista on tämän näköinen: Jimm'siltä: Emolevy, M4A78T-E, 128e. Koppa + poweri, Sonata III, 109e. Prossu, Phenom II x4 955 BE, 225e. Näyttö, G2220HD, 155e. Hiiri, MLUC250, 15,40e. Näytön letku, DVI-D Dual link 3m, 8e. Verkkokaupasta: Kovo, 640gb SpinPoint F1, 61,9e. Näyttis, HD4890, 215,90e. Muistit, Kingston ValueRam 2x2gt 1333MHz, 64,90e. Näppis, Logitech Media Keyboard, 14,90e. Luurit, Creative Fatal1ty Gaming Headset, 30,90e. Yhteensä 1028,90e. Käyttikseksi Windows 7 RC ja DVD-aseman pelastan vanhasta koneesta (emosta löytyy onneksi 1 IDE-portti ). Notta huomauttakaapas, jos löydätte listasta jotain mitä kannattaisi ehdottomasti parantaa.
Jos haluat näyttöön sijoittaa enemmän, niin uudempi E-sarjan malli näyttää olevan 30€ kalliimpi Jimmsillä. Näyttöjen ominaisuudet vertailussa: http://fin.afterdawn.com/laitteet/vertaa.cfm/litteat_naytot?id=15790&id=13936 Linkki itse näyttöön: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/9H.Y3VLN.IBE?classid=5&groupid=43&subgroup=255 Kaverilla tuo uudempi malli - ihan näppärä näyttää olevan. Luultavasti samanlainen lähtee kotiapäin, kun vanha putkinäyttö sanoo sopimuksen irti.
Luulen että tuo G-sarjalainen riittää hyvin mun käyttöön kun ei ole tarkoitus harrastaa kuvankäsittelyä jossa tarvisi parempaa näyttöä tai käyttää näytön kaiuttimia... Kattelen leffoja ja pelailen pelejä ja sellasta pientä. Onko noissa sitten mitään niin olennaista eroa että kannattaisi kituuttaa vielä muutama viikko seuraavaan palkkapäivään? Tosin rahaa pitäisi jäädä vielä muuhunkin kun yllättäen muitakin menoja sattuu kesälle osumaan.
Molemmissa taitaa olla normi-halpis TN-paneeli, ei merkittäviä eroja. Tietenkin kotrastissa yms. pikkupaskoissa on eroja. Minä sanoisin mutulla, että ihan sama kumman otat, jos molemmissa on DVI-liitäntä, 22" ja sama vasteaika.
Hmmm... jimmsiltä sama kovo mutta 1 Tb muistaakseni tarjouksessa joku 82 €. Tietty ihan jokaisen asia tarvitseeko sen isomman vai ei...
Kyllä tsekkasin että oli DDR kolmosta. Taitaa lähteä tuo setti sitten tilaukseen... Tosin osto myöhästyy parilla viikolla kun häsläsin palkkakuitin ja ennakkolaskelmien kanssa.