Terve, Tilasin tavaraa tuolta mutta ilmoitin palauttavani osan tilaamistani tavaroista ennen 14 päivän kuluttajansuojalain mukaista palautusajan umpeutumista. He vain änkyttävät jotain etteivät palauta, vaihtavat vain takuuseen. Lainaus: ------------------------------------------- Voitte tiedustella enemmän korttien, cd:en ja elokuvien palautuksista, kuluttujaneuvojalta. Kuten sanoimme ennen, voitte vaihtaa kortin, jos siinä on jtn vikana, mutta sitä ette voi palauttaa. Toot Computer Tech. ------------------------------------------- Jätän asian käsiteltäväksi kuluttaja-asiamiehelle mikäli asia ei edisty. Suomea he tuntuvat ymmärtävän kovin heikosti. Olisi pitänyt maksaa vähän enemmän jollekkin "suomalaiselle" liikkeelle.
Perivät muuten 4 euroa liikaa postituskuluja eivätkä suostuneet vähentämään sitä loppusummasta. EN suosittele ko. firmaan kenellekkään!
Jos liike ei ala ottamaan vastaan palautus tuotetta , ehdottomasti kannattaa viedä asia eteenpäin. Seuraavassa lainaus interkaupan kuluttajasuojalaista http://www.kuluttajavirasto.fi/user/loadFile.asp?id=3738 "PERUUTUSOIKEUS Suomen lain alaisessa etämyynnissä kuluttajalla on pääsääntöisesti oikeus peruuttaa ostoksensa 14 päivän kulu-essa siitä, kun hän on saanut sekä tuot-teen että vahvistuksen. Peruutusaika lasketaan siitä päivästä lähtien, kun asiakas vastaanottaa näistä myöhemmin saapuvan. Riittää, että kuluttaja tekee peruuttamisilmoituksen peruuttamisaikana. Itse tuote hänen on palautettava kohtuullisen ajan kuluessa." Ota yhteys Oman kuntasi kuluttaja neuvojaan http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=8687&site=34&tmf=6475&lmf=8233&mode=readdoc tai suoraan Raisioon kuluttaja-asiamiehelle. sähköposti: markku.liimatainen@raisio.fi puhelin: (02) 434 3218
MUISTA vaatia KAIKKI kulut takaisin mitä on aiheutunut tuon sopan takia. ELI ota netistä (jos operaattorillasi on) puhelinerittely jokaisesta soitosta ko. liikkeeseen. Toki jos s-postilla olet asioinnut niin sitten ei kuluja pahemmin tule. Tuo on päivänselvä tapaus joten älä turhaan menetä hermojasi. Kuluttajaviraston päätökset saattaa kestää kuukausia, joten ota noiden sivujen linkit missä lakipykälä mainittu, lähetä heille ja sano, että lisää vaan tulee maksettavaksi, jos eivät sitä heti maksa takaisin Quotet: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1993/19930084 Kuluttajavirasto: http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6475&lmf=6513&id=8251&mode=readdoc
Kiitos vinkeistä kaverit! Nyt olen asioinut sähköpostilla ja ilmoittanut vieväni asian eteenpäin elleivät ala palauttamaan rahoja ja vastaanottamaan palautuksiani. Enpä uskonut että Suomessa vielä tälläiseen törmää. Puhelimessa ollut henkilö vaikutti kyllä ulkomaalaiselta, joko venäläiseltä tai sitten aasialaiselta.
"tuutin" pääkallopaikka ompi Virossa et taitaa olla turhaa itkeä... tää on nyt varmaan niitä "piraatti"katselun paljon puhuttuja riskejä.....tai jotain
Ei sillä ole mitään väliä missä se "pääpaikka" sijaitsee, jos tuotteet on ostettu suomessa sijaitsevasta putiikista.
kakeputki, tuskinpa firma haluaa oikeuteen mennä ja hävitä juttua 100 euron tuotteista. Eiköhän ne rahat tule aika nopeasti tilisiirrolla jackrusille. Ja ihan sama minne ne rahat ovat menneet sen jälkeen, kun ne suomeen on maksettu. Vittumaista vääntää rautalangasta.
Käsittääkseni Nissania valmistetaan Japanissa,mutta silti kannattaa valittaa autossa olevista vioista myyjäliikkeelle vaikka rahat ois jo siirretty vinosilmille.Mitä useampi hlö jättää valittamatta ja nielee kiukkunsa,sitä useampaa huijataan.Jackrus,pidä huoli että mahdollisimman monella foorumilla tuot esille,että juuri TOOT on huijarifirma.Jatka firman mollaamista niin pitkään kunhan saat rahasi.Kyllä siinäkin lafkassa seurataan näitä palstoja.Ja kaikki me muut voimme auttaa olemalla tilaamatta näiltä huijareilta mitää.Mutta kun sitten saat rahasi takaisin,niin muista kertoa myös se samoilla foorumeilla.
Oon kyllä kans kakeputken kanssa samaa mieltä ja veikkaan kanssa että ikävä kyllä fyrkat jää saamatta takas
Luulisin että saa takas. Jos homma menee siihen pisteeseen käräjöidään, tapaushan on selvä. ja jos ei sit ala kuulua rahoja takas, ni eip toimi firma enää suomessa. sithä voivat uutta perustaa, mut sana leviää nopeasti näissä piireissä ja ei olisi asiakkaita kuin satunnaisia..
kyllä tällämenolla ei pitkään tuo putiikki menesty jos homma jatkuu tällätahilla.. mutta veikkaampa että samat kauppiaat jatkaa samaa hommaa kohta jollain toisella nimellä... ja taas porukka jää nuolemaan näppejään. eli mitä tästä opimme?
niinkuin sanoinkin, sama firma eri nimellä tulee varmaan pystyyn. mutta siitä pitää levittää sitä sanaa. ainahan tulee joku joka ei tiedä ja ostaa, mutta sen määrän kun saisi minimiin. pitäisi olla sivusto ns. epärehellisistä kauppiaista ja sit taas suositeltavista. kukakohan vaan jaksaisi pyörittää ja tarkistella tietoja.
itse olen käyttänyt tootin palveluja useita kymmeniä (ellen jo satoja) kertoja ja koskaan ei ole ollut yhtään valittamisen aihetta koskaan. riippu kait asiakkaasta paljon jos homma ei pelaa,tuo keskustelu ja ihmisten kanssa kanssakäyminen ja kommunikointi kun ei kaikille edes sovi.
Kyllä niiden on rahat palautettava. Kannattas aina ottaa siitä tilauksen loppukäsittelystä itselle vaikka kuva talteen (Ctrl+Print Screen) tai tulostaa, jos mahdollista ja kaikki yrityksen välillä käydyt sähköpostit talteen omaan kansioon juuri tällaisia tapauksia varten. Mutta se on hyvä, että näistä asioista kirjoitetaan forumiin, miksei useammallekin. Tietää ihmiset millainen firma on kyseessä ja miten hoitavat asiat esim. juuri mahdollisissa ongelmatilanteissa.