toot.fi ei suostu palauttamaan rahoja!!

Discussion in 'Muuta keskustelua kotiteatterista' started by jackrus, Feb 10, 2005.

  1. jackrus

    jackrus Member

    Joined:
    Feb 2, 2005
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Terve,

    Tilasin tavaraa tuolta mutta ilmoitin palauttavani osan tilaamistani tavaroista ennen 14 päivän kuluttajansuojalain mukaista palautusajan umpeutumista. He vain änkyttävät jotain etteivät palauta, vaihtavat vain takuuseen.

    Lainaus:
    -------------------------------------------
    Voitte tiedustella enemmän korttien, cd:en ja elokuvien palautuksista, kuluttujaneuvojalta.

    Kuten sanoimme ennen, voitte vaihtaa kortin, jos siinä on jtn vikana, mutta sitä ette voi palauttaa.

    Toot Computer Tech.
    -------------------------------------------

    Jätän asian käsiteltäväksi kuluttaja-asiamiehelle mikäli asia ei edisty. Suomea he tuntuvat ymmärtävän kovin heikosti.

    Olisi pitänyt maksaa vähän enemmän jollekkin "suomalaiselle" liikkeelle.
     
  2. jackrus

    jackrus Member

    Joined:
    Feb 2, 2005
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Perivät muuten 4 euroa liikaa postituskuluja eivätkä suostuneet vähentämään sitä loppusummasta.

    EN suosittele ko. firmaan kenellekkään!
     
  3. tkay564

    tkay564 Member

    Joined:
    Dec 8, 2003
    Messages:
    49
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    MII:ko palauttelit..?
     
  4. jule100

    jule100 Guest

    Jos liike ei ala ottamaan vastaan palautus tuotetta , ehdottomasti kannattaa viedä asia eteenpäin.
    Seuraavassa lainaus interkaupan kuluttajasuojalaista
    http://www.kuluttajavirasto.fi/user/loadFile.asp?id=3738
    "PERUUTUSOIKEUS
    Suomen lain alaisessa etämyynnissä kuluttajalla on pääsääntöisesti oikeus peruuttaa ostoksensa 14 päivän kulu-essa siitä, kun hän on saanut sekä tuot-teen että vahvistuksen. Peruutusaika lasketaan siitä päivästä lähtien, kun asiakas vastaanottaa näistä myöhemmin saapuvan. Riittää, että kuluttaja tekee peruuttamisilmoituksen peruuttamisaikana. Itse tuote hänen on palautettava kohtuullisen ajan kuluessa."
    Ota yhteys Oman kuntasi kuluttaja neuvojaan
    http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=8687&site=34&tmf=6475&lmf=8233&mode=readdoc
    tai suoraan Raisioon kuluttaja-asiamiehelle.
    sähköposti: markku.liimatainen@raisio.fi
    puhelin: (02) 434 3218
     
  5. Valittu

    Valittu Member

    Joined:
    Oct 13, 2004
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    MUISTA vaatia KAIKKI kulut takaisin mitä on aiheutunut tuon sopan takia. ELI ota netistä (jos operaattorillasi on) puhelinerittely jokaisesta soitosta ko. liikkeeseen. Toki jos s-postilla olet asioinnut niin sitten ei kuluja pahemmin tule. Tuo on päivänselvä tapaus joten älä turhaan menetä hermojasi. Kuluttajaviraston päätökset saattaa kestää kuukausia, joten ota noiden sivujen linkit missä lakipykälä mainittu, lähetä heille ja sano, että lisää vaan tulee maksettavaksi, jos eivät sitä heti maksa takaisin

    Quotet: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1993/19930084

    Kuluttajavirasto:
    http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6475&lmf=6513&id=8251&mode=readdoc

     
  6. jackrus

    jackrus Member

    Joined:
    Feb 2, 2005
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos vinkeistä kaverit! Nyt olen asioinut sähköpostilla ja ilmoittanut vieväni asian eteenpäin elleivät ala palauttamaan rahoja ja vastaanottamaan palautuksiani.

    Enpä uskonut että Suomessa vielä tälläiseen törmää. Puhelimessa ollut henkilö vaikutti kyllä ulkomaalaiselta, joko venäläiseltä tai sitten aasialaiselta.
     
  7. clinique

    clinique Member

    Joined:
    Mar 20, 2004
    Messages:
    29
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    jackrus, Ehditkö käyttää sitä piraattikorttiasi?
     
  8. username6

    username6 Member

    Joined:
    May 5, 2004
    Messages:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    haha, m2:sia varmaan löytyy huutonetistä yms paikoista runsaasti :)
     
  9. kakeputki

    kakeputki Member

    Joined:
    May 3, 2004
    Messages:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    "tuutin" pääkallopaikka ompi Virossa et taitaa olla turhaa itkeä... tää on nyt varmaan niitä "piraatti"katselun paljon puhuttuja riskejä.....tai jotain
     
  10. hiost

    hiost Regular member

    Joined:
    Sep 22, 2003
    Messages:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei sillä ole mitään väliä missä se "pääpaikka" sijaitsee, jos tuotteet on ostettu suomessa sijaitsevasta putiikista.
     
  11. kakeputki

    kakeputki Member

    Joined:
    May 3, 2004
    Messages:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    just mutta rahat on Virossa ei muuta kun hakemaan...
     
  12. mettala

    mettala Regular member

    Joined:
    Feb 1, 2005
    Messages:
    345
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    paljo se tuote makso, mitä oot palauttamas. ei varmaankaan kannata alkaa tappelee mistää 10€ jutusa
     
  13. hiost

    hiost Regular member

    Joined:
    Sep 22, 2003
    Messages:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    kakeputki, tuskinpa firma haluaa oikeuteen mennä ja hävitä juttua 100 euron tuotteista. Eiköhän ne rahat tule aika nopeasti tilisiirrolla jackrusille.

    Ja ihan sama minne ne rahat ovat menneet sen jälkeen, kun ne suomeen on maksettu.

    Vittumaista vääntää rautalangasta.
     
  14. vesu

    vesu Member

    Joined:
    Mar 24, 2004
    Messages:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Käsittääkseni Nissania valmistetaan Japanissa,mutta silti kannattaa valittaa autossa olevista vioista myyjäliikkeelle vaikka rahat ois jo siirretty vinosilmille.Mitä useampi hlö jättää valittamatta ja nielee kiukkunsa,sitä useampaa huijataan.Jackrus,pidä huoli että mahdollisimman monella foorumilla tuot esille,että juuri TOOT on huijarifirma.Jatka firman mollaamista niin pitkään kunhan saat rahasi.Kyllä siinäkin lafkassa seurataan näitä palstoja.Ja kaikki me muut voimme auttaa olemalla tilaamatta näiltä huijareilta mitää.Mutta kun sitten saat rahasi takaisin,niin muista kertoa myös se samoilla foorumeilla.
     
    Last edited: Feb 12, 2005
  15. Pete-74

    Pete-74 Guest

    Oon kyllä kans kakeputken kanssa samaa mieltä ja veikkaan kanssa että ikävä kyllä fyrkat jää saamatta takas :(
     
  16. gerbiili

    gerbiili Active member

    Joined:
    Aug 7, 2004
    Messages:
    1,848
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Luulisin että saa takas. Jos homma menee siihen pisteeseen käräjöidään, tapaushan on selvä. ja jos ei sit ala kuulua rahoja takas, ni eip toimi firma enää suomessa. sithä voivat uutta perustaa, mut sana leviää nopeasti näissä piireissä ja ei olisi asiakkaita kuin satunnaisia..
     
  17. kkuula

    kkuula Regular member

    Joined:
    Jan 1, 2003
    Messages:
    785
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    kyllä tällämenolla ei pitkään tuo putiikki menesty jos homma jatkuu tällätahilla.. mutta veikkaampa että samat kauppiaat jatkaa samaa hommaa kohta jollain toisella nimellä... ja taas porukka jää nuolemaan näppejään. eli mitä tästä opimme?
     
  18. gerbiili

    gerbiili Active member

    Joined:
    Aug 7, 2004
    Messages:
    1,848
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    niinkuin sanoinkin, sama firma eri nimellä tulee varmaan pystyyn. mutta siitä pitää levittää sitä sanaa. ainahan tulee joku joka ei tiedä ja ostaa, mutta sen määrän kun saisi minimiin. pitäisi olla sivusto ns. epärehellisistä kauppiaista ja sit taas suositeltavista. kukakohan vaan jaksaisi pyörittää ja tarkistella tietoja.
     
  19. masaV

    masaV Regular member

    Joined:
    Feb 23, 2004
    Messages:
    245
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    itse olen käyttänyt tootin palveluja useita kymmeniä (ellen jo satoja) kertoja ja koskaan ei ole ollut yhtään valittamisen aihetta koskaan. riippu kait asiakkaasta paljon jos homma ei pelaa,tuo keskustelu ja ihmisten kanssa kanssakäyminen ja kommunikointi kun ei kaikille edes sovi.
     
  20. mika

    mika Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 26, 2003
    Messages:
    5,157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Kyllä niiden on rahat palautettava.
    Kannattas aina ottaa siitä tilauksen loppukäsittelystä itselle vaikka kuva talteen (Ctrl+Print Screen) tai tulostaa, jos mahdollista ja kaikki yrityksen välillä käydyt sähköpostit talteen omaan kansioon juuri tällaisia tapauksia varten.

    Mutta se on hyvä, että näistä asioista kirjoitetaan forumiin, miksei useammallekin. Tietää ihmiset millainen firma on kyseessä ja miten hoitavat asiat esim. juuri mahdollisissa ongelmatilanteissa.
     
    Last edited: Feb 12, 2005

Share This Page