Elikkäs mulla olisi tälläinen ongelma. minulla on telkkarina Samsung LE32T5 LCD TV, jossa on dvi liitäntä takana ja jonka avulla pitäisi saada 720p hd kuvaa. ja digiboksina on topfieldin 5100PVCr hdmi, ja nyt ostin kaapelin hdmi to dvi mutta en saa kuvaa sen kautta näkymään.. Mikä neuvoksi ? Miten kuvan saisi näkymään ?
Siis topfield ei vastaanota HD-kuvaa (720p, 1080i, 1080p). Topfield näyttää vain tuota tavallista sd-kuvaa, mutta siirtää sen hd:na televisioosi, joka näyttää itse kuvan HD:na, mutta lähetys on SD:tä. Tuosta johto ongelmasta en ole niin varma. Onko varmasti pc/dvi kanava käytössä ja onko tv:n asetuksista valittu DVI käyttöön? Entäpä topfieldistä, onko sieltä valittu lähdöksi hdmi?
huomasin juuri tosiaan että hiukan väärin kirjoitin tuosta hd kuvasta.. mutta jatketaan. boksista on valittu hdmi käyttöön ja tietääkseni kaikki pitäisi olla niin että se kuva tulee hdmi:n kautta. telkkari ilmoittaa kyllä että kaapeli on kytketty mutta samalla se sanoo että ei signaalia. alkaa itellä keinot loppua pikku hiljaa.
Onko dvi-liitäntä I, A vai D? Eli I:llä kulkee sekä analoginen signaali, A:lla pelkkä analogi, ja D:llä digitaalinen signaali. Jos se on tuo A-liitäntä, niin ei tule toimimaan ollenkaan.
eli telkkarissa on dvi-i, joten sen pitäs toimia mutta en ole vieläkään saanut sitä wörkkimään, ei ole kyllä ollut pahemmin aikaa testaillakkaan