Torrent ja huono jakosuhde

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Fiili, Mar 29, 2005.

1. Fiili

Fiili Regular member

Trophy Points:
    26
    BitComettia olen tässä käyttänyt muutaman hetken ja kyselisin jakosuhteesta.

Eli mulla on laajakaistassa download n. 1,5 Mbps ja upload n. 0,5-1 Mbps ja trackerit valittaa että jakosuhde on huono.

Onko download-nopeuteni liian suuri ja pitääkö se laskea samaan kuin upload-nopeus?

Entä kun olen tyhmyyttäni ja tietämättömyyttä poistanut valmiiksi ladatut torrentit jaosta melko pian niiden tultua, koska kyseinen kiintolevyosio on melko täynnä. Nyt kuitenkin olen ymmärrettyäni asian antanut jakosuhteeksi tulla 1.0 ennen valmiiden torrenttien poistamista. Hyödyttääkö tämä enää mitään, kun olen laskenut download/upload-nopeudet samalle tasolle?

BitCometilla ei tunnu onnistuvan se että laitan omat downloadit pienelle ja upit maksimille. Kun download-nopeuksia olen liikaa rajoittanut, niin myös upload laskee pariinkymmeneen kilobittiin per sekunti ja jakosuhde ei parane yhtään koska ulos lähtee tavaraa tuskastuttavan hitaasti. Miten saan jakosuhteen taas sellaiseksi että saan uusia torrentteja sivulta ladattua, vanhat kun edelleen lataantuvat?

2. kaller

kaller Regular member

Trophy Points:
    26
    en tunne tuota BitCom ohjelmaa, mutta oletko kokeillut niin että et lataa hetkeen aikaan vaan pelkästään upit?

onhan se tietysti ikävää, mut ehkä kannattaa kokeilla. antaa muutkin apua jos tiedätte

3. jule100

jule100 Guest

Kyllähän sitä voi ladata täydellä vauhdilla , mutta sitten pitää vaan uppia kauemmin suhteessa download nopeuteen. Loppu tulos sama jos lataat ja jaat hitaalla jolloin ratitio on yleensä lähellä yhtä tai vähän yli tai sitten lataat täysillä ja jätät sitten vaan valmiin paketin jakoon.
    Bitcomet ei ole sen kummallisempi kuin muutkaan ohjelmat , mutta uppit eivät välttämättä tahdo nousta jos vain pieni määrä ihmisiä on kiinnostunut samoista paketeista joita olet ladannut.
    Itse en ole juurikaan ladannut enää sivuilta joissa ratitio kirjaantuu käyttäjä tietoihin , juuri sen takia , että näiltä sivuilta pitäisi ladata jotain sellaista joka kiinnostaa muitakin , että ratitiot pysyisivät kunnossa.

Share This Page