Mikähän mahtaa olla vikana? ABC ja Azureus jumittaa koneen ja verkon. Alussa lataa hyvin. ABC:llä ehkä jopa puoli tuntia. Yhtäkkiä vauhti alkaa hiipumaan ja lopulta koko kone on täysin jumissa. Joutuu siis buuttaamaan.. Muuten netti sun muut toimii hyvin, nuo imutusohjelmat vain aiheuttaa tuollaista. Modeemi Zyxel P660H, Zonealarm, 1Mb Adsl
Onko XP SP2? SP2 muuttaa noitten yhteyksien määrää ja se vois ehkä vaikuttaa tohon...en osin ennen ole kuullut että jymähtäis koko kone. Mites oletko kattonut miten muistin käyttö torrenteja ladatessa? Kasvaako palomuurin ja ABC:n muistinkäyttö yli äyräiden. Mulla oli ongelmia Zonealarmin kanssa eMulea käyttäessä...vaihdoin Sygateen ja nyt skulaa paljon paremmin.
Kone on Athlon XP2400+, muistia 768Mt. Huomasin että modeemin buuttaus "laukaisee" koneen jumituksen. Ei vain pidemmän päälle kovinkaan kätevää kun yhteydet katkeaa.. ideoita?
Yritin etsiä mutta en löytänyt vihjeitä siitä onko mahdollista että tommoset paljon yhteyksiä avaavat softat kuten torrent ja donkey vois olla liikaa tolle adsl purkille. Onko sun purkki vai palveluntarjoajan(ISP)? Joku heikko malli tai ilkeä konffis. Niin katoitko task managerilla miten kävi muistin käytön kanssa? Avaat task managerin siihen rinnalle kun pistät torrentit tulee ja kato syökö joku yli 100M muistia tai kasvaako jonkin prosessin muistinkäyttö tolkuttomasti.
Ongelmana on ZoneAlarm. Minulla yhteys jumiutui täsmälleen samalla tapaa, kun päivitin zone alarmia uudempaan versioon (joitakin kuukausia sitten). Voithan testata tuota helposti ottamalla muurin hetkeksi pois päältä. Nyt minulla on PRO v 4.5.538.000, jonka kanssa kaikki toimii normaalisti.
Mulla ainakin tuo ABC torrent jumittaa vaan kovalevyä... suoritinkäyttö ja muistinkäyttö normaali. Jos on netlimiter tai vastaava ni pois päältä.
Mullakin tuo zonealarm aiheutti samoja ongelmia. Kun poistin sen niin ongelmat hävisivät. Hyviä muita vaihtoehtoja on esim. jo mainittu sygate.
Iskee norton 2004 firewall:n koneeseen ni ei tuu mitään tollasia hölmöjä vikoja ... ja tää suojaaki ihan pätevästi varmasti todistetusta paremmin ku zonealarm jota päivitellessä menee vuos jos toinenkin
Kannattaa myös huomioida että torrent-ohjelmien tekijät suosittelevat useiden verkkokorttien kohdalla ajuripäivitysten asentamista, mikäli kaatuilua esiintyy.
itsellä samaa vikaa mutta BitTornado ohjelman kanssa. Syynä oli se, että ohjelma haukkasi kaiken CPU usagen (mikä sille nyt sitten sovelias suomennos... ihan sama) ja kone hyytyi. bitTornadon asetuksista kun nappasi päälle: Disk allocation type = pre-allocate niin johan toimii. Eli suomeksi: ohjelma varaa valmiiksi kovolta tilaa imutettavalle "ilmaisohjelmalle" Itseltä loppui koneen hyytymiset siihen. Eli jos ko. bittorrent ohjelmista löytyy vastaava options niin kokeilepa sitä