Eli asensin tässä tuohon adsl-boksiin (TW EA-500) uuden biosin, jotta saisin DC++:n aktiiviseksi. Tämä lopulta onnistui, mutta nyt ilmenee tällainen ongelma: Kun bit torrent-ohjelmassa (BitComet) on latautumassa enemmän kuin 3 tehtävää, niin selain yms nettiyhteyttä käyttävät ohjelmat eivät saa enää yhteyttä. DC++ jatkaa kyllä latauksia, mutta ei löydä enää haulla mitään. Missäköhän on vika?
Mitäs tuolle sitten vois tehdä? Hommata jonkun limitterin? Noita BitCometin asetuksia oon koitellu säätää mutta ei tunnu olevan mitään vaikutusta.
Jos esim. 512 upload niin 40 uppiin niin riittää muillekin kaistaa. Eikä ne kaistat millään riitä jos on dc ja torrent yms. yhtäaikaa.
Vaihtelepa portteja molempiin ohjelmiin ja palomuurisoftaan säännöt mitä portteja kukin ohjelma saa käyttää. Veikkaisin että ongelma häviää kuten kävi itsellä taannoin.
Miten F-secure Internet securityyn voi määrittää, mitä porttia jokin ohjelma saa käyttää? Käytän emulea ja kun se on ollut jonkin aikaa päällä, netti ei enää aina toimikkaan. Se ei suostu hakemaan mitään. Samaan aikaan ping toimii ja ipconfig näyttää asetusten olevan kunnossa. Mutta netstat näyttää kymmeniä yhteyksiä, niistä useimmat close wait tilassa. Portti on suurimmalla osalla joku muu kuin mitä emule käyttää (tai pitäisi käyttää?). Kun emulen sulkee, parin minuutin kulutta netstat on melkein tyhjä ja taas pääsee nettiin. F-secure ei löydä viruksia eikä Ad-Aware haittaohjelmia.
Mulla on täsmälleen sama ongelma, koko kaista menee tukeeseen ku laittaa bitcometin pääl. Se menee vaikka sielt tulis vaan 2 kt/s. en oo vielä tajunnu onglemaa, toivottavasti joku tietää tällä foorumilla...
Onko ajettu patchi jolla saa pois 10 yhtäaikaisen tcp yhteyden rajan (tulee sp2:n mukana ja jossain päivityksessäkin(siis se rajoitus)). Edit: http://www.lvllord.de/?url=downloads〈=en Se tarjoaa oletuksena 50 mutta sen voi itse päättää.