Tosi aloittelijan tietokone-tv-liitännät

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by mikidor, Jan 28, 2006.

1. mikidor

mikidor Member

Trophy Points:
    11
    Nonniin.. Elikkäs olen aloittelija näissä hommissa ja nyt haluaisinkin tietää, että mitenkä saan liitettyä kannettavan tietokoneeni televisioon. Oon käynyt tämän keskusteluaiheen kaikki tekstit läpi ja en ole löytänyt selkeitä ohjeita liittämiseen!! Tai siis semmoisia ohjeita mitä minä ymmärtäisin..

Eli kannettavassani on tuo s-video ja vga-liitännät. Tai en ole varma onko ne juuri niitä niin laitoin linkit niistä, mitkä liitännät minulta LÖYTYY läppäristä:

http://www.refurbished-laptops.biz/images/vga-photo-big.jpg

http://www.cofa.unsw.edu.au/units/r...rs/camcorder_images/s-video_sockett_small.jpg

Näytönohjaimena minulla toimii Ati Radeon Express 200. Olen päivitellyt sitä ja löytyy tuo Catalyst Control Center.

Töllö on muutaman vuoden vanha perustelkkari, ei mikään taulu-tv.

Eli mikä johto minun pitää ostaa jotta voin liittää kannettavan televisoon, niin kuvan laatu on hyvä (paras mahdollinen) ja että tv:stä tulee myös ääni???? Ja mitä näytönohjaimen asetuksia minun pitää muuttaa?

Suuri kiitos etukäteen kaikille auttaneille!

Last edited: Jan 28, 2006
  2. eduard0

eduard0 Active member

Trophy Points:
    66
    Onko TV:ssäsi myös S-Video-In-liitin tai tukeeko se ollenkaan S-Videota edes scartin kautta? Scart varmaan löytyy? Onko läppärissäsi minkälaisia audioliitäntöjä? Omalta koneelta olen vetänyt TV:hen S-Video + 3.5mm stereo --> Scart piuhan, jolla menee kätevästi ääni ja kuva samalla.

Katsotaan parasta liitäntää myöhemmin, kun olet vastannut noihin pariin kysymykseen. Liitännän jälkeen sinun tarvitsee mennä näytön ominaisuuksiin (vaikka ohjauspaneelin kautta), jossa Asetukset-välilehdellä pitäisi näkyä 2 näyttöä joista toinen harmaana. Klikkaamalla oikealla harmaata näyttöä, voit valita senkin aktiiviseksi ja kuvan pitäisi tulla televisioosi.

3. mikidor

mikidor Member