Totaalisen loppu Leadtekin 6800LE-mallit?

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Dell44, Nov 29, 2005.

1. Dell44

Dell44 Regular member

Trophy Points:
    26
    Tilasin marraskuun alkupuolella Leadtekin 6800Le:n Cruzbrokerista ja lupasivat lähettää sitten kun tulee lisää.Nyt ei ole vieläkään saapunut mitään eikä ilmoitusta emailiin ole tullut.Olen lähettänyt monta kertaa viestiä sinnepäin mutta vastauksia ei vain kuulu.Eli tietääkö kukaan että onko siellä mitään enää kun ei edes ilmoituksia tule..?

2. V-kos

V-kos Regular member

Trophy Points:
    46
    Saksasta niitä ainakin saa. Saapa nähdä joutuuko itsekin sieltä jostain tilaamaan.

3. Rudius

Rudius Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä cruzbrokerilla on hyllyssä juuri kysymiäsi näytönohjaimia. Asia vaan näyttää olevan niin, että eivät päivitä nettisivujaan eivätkä lue sähköpostia. Itekki oon sinne joskus mailannu, mutta vastausta ei oo tullu. Ota itsellesi liikeen numero ja soita sinne.

Veli kävi tänään liikkeessä ja sanoi, että hyllyssä on GF 6800 LE. Joten kyllä sen sieltä saat, jos yrität soittaa. Pitäisihän niiden nyt puhelimeen vastata.

4. rafsanta

rafsanta Regular member

Trophy Points:
    46
    joku kyllä taisi mainita että ois loppu, tiedä häntä.... saksasta saa vielä, mad moxissa oli vissiin 119€.

5. V-kos

V-kos Regular member

Trophy Points:
    46
    Heh heh kävinpäs tuossa tänään Oulussa kiertelemässä liikkeitä niin bongasin erään liikkeen hyllytä juuri tuon kyseisen mallin :D
    Aika suolasta hintaa pitivät, mutta se on nyt mulle varattu. Käyn hakemassa perjantaina.

6. kumipuu

kumipuu Guest

näköjään 6800 sarjan kortit on kallistunut. itse ostin just leadtekin 6800 le:n (tai onhan siitä jo 2-3 kk) se maksoi 149 euroa. ja olen ollut siihen tyytyväinen. jäähdytysratkaisu kun jo on aika vaikuttava. kortti painaa liki 800 grammaa ja jäähdytykseen on kuparia todella paljon kortin molemmin puolin. mutta se on tuo kysynnän ja tarjonnan laki, nyt siitä saa maksaa mansikoita kun itse sain sen halvalla. mutta jos sulle kelpaa gainwardin 6800 le niin niitä on muistaakseni http://www.mikromaja.fi ja onhan suolainen hinta. mutta samasta paikasta löytyy näköjään leadtek 6800 eli vähän parempi kuin le. hinnat kyseisessä paikassa gainward 238 euroa ja leadtek 245 euroa (huom 6800) sama jäähdytys kummassakin 6800 le:ssä ja 6800 kortissa.(leadtek) jäähdytysratkaisu http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=326

Last edited by a moderator: Nov 30, 2005
  7. Seth99

Seth99 Regular member

Trophy Points:
    26
    edit:joku kyllä taisi mainita että ois loppu, tiedä häntä.... saksasta saa vielä, mad moxissa oli vissiin 119€.

niin sanoppa se mad moxin sivu?

8. -WK-

-WK- Active member

Trophy Points:
    66
    Gainwardissa on huono jäähy, kortti käy koko ajan kuumana (64 C). Halpa oli tämä minunkin, 124 + pk:t ;)

EDIT: Niin, ei ole kylläkään kertaakaan kaatunut raskaissa peleissä viitaten liikaan lämpenemiseen, joten voi olla että idlenä tuuletin on vain säädetty liian vähäisille kierroksille. Kuitenkaan se ei kovin vakuuttavan näköinen ole tuo jäähy :)

Last edited: Nov 30, 2005
  9. kumipuu

kumipuu Guest

10. rafsanta

rafsanta Regular member

Trophy Points:
    46
    paljonkos kumipuun kortti kulkee? itse tänään vähän testasin lisää ja pakko kehua kun tulokset mielytti: laitoin tänään koneen parvekkeelle ja ihan ilman ongelmia kellot 425/930 täysin 3dmark vakaat. en kerenny kokeilla enempää mutta varmasti ois vielä menny lisää... idle tilassa näytiksen ambient lämpö oli n. 12 astetta ja core n. 20-30. prossuna mulla on xp 3000+ ja muistia giga, emo ei tue dual chanelia, prossu käy vaan 2,17GHz tajuudella koska mulla kellotuksessa ongelmia, tai ei siis kellotu ollenkaan, siis fsb on 166... siis aika vanha kone jo, ja 3dmark05 pisteet 4816!! vanhat enkat ihan sisätiloissa ja näkyy sigussa. coolerina mulla vaan tavallinen mukana tullu härpäkkä ja sitä kohti puhaltaa itse asennettu toinen tuuletin. korttina on siis leadtekin 6800 128mb ja piiput on kaikki auki...

11. kumipuu

kumipuu Guest

itsellä amd athlon xp 2600+ ja muistia 512 mb 400 mhz. käytän maltillista 12/5 ja kone rulettaa 3800 pointsia. ihan ok tällä kokoonpanolla ja asetuksilla. sinä olet kyllä saanut sanoisinko koneen toimimaan. ja rafsanta sun ei kyllä kannata mielestäni jouluks ostaa uutta konetta vai mitä tuumaat? kellotaajuudet mulla 380/820

Last edited by a moderator: Nov 30, 2005
  12. rafsanta

rafsanta Regular member

Trophy Points:
    46
    jos ihan rehellisiä ollaan, niin mieli kyllä tekisi, mutta kun pelaan aika vähän niin ei tarvitse ainakaan tehojen takia hankkia... haluisin vaan viritellä taas uutta rautaa, nimittäin vähän sormissa polttelee!

13. kumipuu

kumipuu Guest

eli ensivuonna rupean kasaamaan konetta. 6800 näytönohjaimesta seuraava on 7800 joten odotan että sille tulee seuraaja jotta 7800 näyttiksen hinta laskee. jos ensivuonna tulee seuraaja 7800 näyttikselle niin 7800 näyttiksen hinta laskee järkevälle tasolle. kotelon ostan kuitenkin aivan ensimmäisenä ja emon joka tukee prossuja tiettyyn saakka. ja muistit vielä ostan ja sitten vain odottelen. toivottavasti nyt ymmärrärät paremmin. -wk- just näin! katson hintarakoa joka tuotteelle. esim. 2 kk sitten ostin 6800 le:n ja sitä ennen mulla oli 5600 ultra. ja -wk- mulla oli pentium 2 aikoinaan jos tarjoat mulle pena kakkosta niin kieltäydyn kohteliaasti.

Last edited by a moderator: Dec 1, 2005
  14. rafsanta

rafsanta Regular member

Trophy Points:
    46
    nyt täytyy kyllä sanoa kumipuu että en saa tosta sun viimesimmästä MITÄÄN selvää mitä siinä tarkotat...

15. -WK-

-WK- Active member

Trophy Points:
    66
    Kumipuu, tarkoitatko että odotat aina osien hintojen laskua sopivalle tasolle ja ostat vasta sitten? 7800-sarjan näyttis olisi sitten riittävän / järkevän tehoinen että kannattaa päivittää nykyisestä ohjaimesta?

Itsekään en kyllä tule koskaan olemaan siinä "ensimmäisessä aallossa" näissä tietokoneissa. Mahdollisimman halvalla sen oman ajan OK-tason osia. Vähän päälle vuosi sitten kylläkin riitti tuo Pentium2 johon sai osia kavereilta ilmaiseksi, "haluakko tuon, mä sillä enää mitää tee" :D

Last edited: Dec 1, 2005
  16. FORWARD

FORWARD Active member

Trophy Points:
    68
    Kyllä minä ainakin ymmärsin Kumipuun viestin näin juuri...:)

17. rafsanta

rafsanta Regular member

Trophy Points:
    46
    sitä onkin jo muokattu, eikä oo ihan entisen näkönen... ;)

18. kumipuu

kumipuu Guest

-wk- ymmärsi vanhankin viestin. mutta se että joku ei ymmärrä viestiäni niin vika on täällä puolella ei siellä. oli ihan hyvä että tuli palautetta jotta jatkossa osaan panostaa enemmän vastaukseen. ja töppäyksiä tapahtuu itse kullekkin, ei enää aiheesta kiitos.

19. V-kos

V-kos Regular member

Trophy Points:
    46
    Kävin tänään ostamassa Leadtekin 6800:len. Aivan ei kaikki piiput auennut. Nyt on 12/1,6 maltillisilla 330/800 kelloilla. Kaikki piiput auki pukkas graffa häröjä. Karkkimarkkeja en ole testannut ollenkaan. Pääasia että PES5 toimii.

20. rafsanta

rafsanta Regular member

Trophy Points:
    46
    kannattaa kellottaa lisää... kaksi tommosta olen tavannut ja toinen meni kelloille 377/955 ja toinen 414/923. tuo toinen meni vielä lisää kun laitto koneen parvekkeelle. ja se hyöty tosta kellottamisesta on hämmästyttävä! en olis ikinä uskonu kuinka paljon tulee lisää suorituskykyä...

Share This Page