Ajattelin kysyä mielipidettänne. Olen nyt reilun kuukauden "häiriköinyt"keskuudessanne näiden örkkiongelmien parissa, kysellen Hijakki lokeja sun muuta. Sivuston ideahan on kuitenkin ihan muualla kuin viruksissa ja haittaohjelmissa(Niinpä, minäkin vihdoin tajusin sen). Kertokaa mielipiteenne(kun sitä kerrankin kysytään! . Onko tällaiset örkinpoisto opastukset AD:ssa tarpeen(ohjeitahan saa usealta muultakin sivustolta)? Tarkennetaas hieman. Siis kysymys on tarkoitettu lähinnä vanhemmille käyttäjille(enkä nyt tarkoita ikävuosia) Member > sekä Moderaattoreille
Omasta mielestä tuo mitä oot tehny on todella positiivistä. Onhan örkit samalla osa tätä tietotekniikkaa ja on hienoa että joku jaksaa auttaa niiden poistamisessakin. Toisaalta taas olisi tietysti hyvä jos voisit tehdä oman erillisen oppaan tälle ni ei tulisi jokaisen ongelman kohdalla uutta threadia. (tiedän että tämä on hieman hankala toteuttaa koska jokainen örkkiongelma on hieman erilainen) Joku muu voi tästä tietysti erimieltä olla mutta omasta mielestä teet hyvää työtä ja jatka samaan malliin... Nii ja jos tulee samankaltainen ongelma vastaan ni voisit tietysti ohjata käyttäjää vanhoihin viesteihin ensin jos sieltä löytyisi vastaus ongelmaan ni ei jokaisen käyttäjän tarvitsisi lähettää tuota lokia ja kysyä että onko tässä jotain vikaa vai ei..
No mun mielestä tosta ei voi missään tapauksessa valittaa, että kaveri uhraa aikaasa örminkäisjahdissa. Tolle tietysti vois tehä ihan oman otsikkonsa tonne "Yleistä keskustelua tietokoneista -> Virukset/madot/troijalaiset/haittaohjelmat/örkit/örminkäiset" Noita örminkäisavunhuutoja kun tuntuu olevan sivu pullollaan. Melkein vois laittaa AD:n palautboksiin... Mutta tosiaan, AD:lla on paljon suurempiaki ongelmia kun sä, Toymaatti.
Itse sinulta apua saaneena sanon että turhaan et pyöriskele täällä. Jos joku saa apua sinulta niin kenelläkään ei mun mielestä pitäisi olla valittamista siitä. Jos joku ei jaksa lukea niitä viestejä niin sulkekoon ne! ja lyön vetoa että näistä on apua monelle muullekin, varmaan moni ei edes uskalla kysellä apua täällä, ajatellen että nää aloittelijoiden ongalmat ei hetkauta ketään!! Guruja tarvitaan laajaan joukoomme!
No, miks mennä muualle kun palvelu pelaa täälläkin Vois(it) kuitenkin tehdä oppaan, miten noita örkkejä poistetaan ja kerätä noista Hijak lokeista niitä örkkejä ja lisäillä niitä oppaaseen sitä mukaan kun tulee uusia. Hyvillä ohjeilla jokainen osaa poistaa ylimääräset rojut koneeltaan.
Ihan hyvä,että joku on noin innokas ja jaksaa auttaa,mutta nyt alkaa foorumin joka toinen viesti olla kilometrin pituinen hijack this lista.Yksi postaus vie tilaa enemmän kuin moni triidi yhteensä. Ihmiset lähettävät ihan noin muuten vaan loginsa tänne tarkastettavaksi, vaikka mitään ongelmia ei ole,ihan vaan varmuuden vuoksi, mikä ei varmasti ollut Toymaatin tarkoitus. Olisiko pm parempi näissä tapauksissa?Jotain tarttis tehdä.
Joo, näiden haittavaikutusten takia kysymyksen heitinkin, jos tästä alkaa tulla ongelma niin se on helposti korjattavissa(ei vastata lokeihin/neuvotaan muualle). Mikä pm??
No oma lokero örminkäisille, nii se on oma syy jos menee kattelemaa niitä pitkiä lokeja. Tietysti ehkä tyhmää viedä Toymaatin kallista aikaa lokeilla, jotka vaa pitäis tarkistaa. Tietysti se on Toymaatin eikä mun asia.
elih, jos ihmiset lukee niitä listoja läpi ja huomaavat että on neuvottu joku poistamaan niin näkis sen siitä, eikä tarttis heittää uutta listaa? yleensäkin neuvominen pm:llä on huono idea, vie avun pois muilta. ja eihän ainankaan serveriä säästä tuo pm, vaikka ne poistat niin ne jäävät silti servulle..
Arvokasta apua annat!! Minäkin sinua vaivasin moneen otteeseen pitkällä lokilla mutta aina jaksoit sen tarkistaa ja opastaa mitä ottaa pois. Suunnaton kiitos vielä kerran tästä!! p.s kone toimii edelleen hyvin.
Kyllä kumarran syvään sinulle Toymaatti Vaikka itse en ole vielä noita HjT loggeja pistellyt ni mitä noita threadeja oon lueskellu ni oot ollu avuksi monelle Ja kyllä totta ihmeessä AD tarvii sun kaltasta eksperttiä [bold]EDIT:[/bold]: Äläkä missään nimessä lähde pois
toi Mikan ehdottama oma alue olisi varmaanki hyvä juttu. Voisi siellä kysellä ht logien expertiltä Toymaatilta apua logien tulkkaukseen, sekä kaikeen muuhun tietoturvaan örkkien poistoon yms... koskevia asioita. Toymaatti teet arvokasta työtä ja vieläpä palkatta hatun noston olet ansainnut!
Tästä taisi olla puhetta aiemminkin, mutta mika ei oo tainnu huomata Loistava idea, kaikin puolin, mutta ehkä tuon hjt -alueen vois laajentaa kaikille virus/virussofta asioille?