Tarkistin koneen Nortonilla ja f-secure ilmoittaa tarkistuksen päätyttyä, että koneessa on troijalainen, mutta ei anna kuitenkaan poistaa sitä,mitähän pitäis tehdä, että saan sen pois?? Nimi: Trojan-Downloader.Win32.VB.b Tyyppi: Troijalainen Tiedosto: c:\users\teresa\appdata\local\temp\ Polku: 0000070e
No sullahan näkyy olevan polku valmiina siihen virukseen. Laita ensin järjestelmän palautus pois päältä ja avaa kone vikasietotilaan ja poista itse se virus.
Kokeile ajaa koneelle vaikka tosta aluksi paria filua koneelle.. http://www.eset.com/download/free-virus-remover.php
no mä latasin ton jonkun ``agent trojan cleaner`` jutun koneelle.. sit siinä lukee että ``jotta sovellus toimisi oikein, on suositeltavaa että purat ensin kaikki tiedostot``.. niin mites sitte jatkan?? mitä toi tiedostojen purkaminen tarkottaa? mulla ei oo mitään hajua, kun en hirveesti oo perehtyny tollasiin juttuihin..
Ne on pakattu zip muotoon eli tarvit esim Winrar tai muun vastaan purkusoftan jolla purat ne tiedostot ensin vaikka työpöydälle ja sitten ajat ne koneelle
joo!!.. mutta äskön laitoin tän koneen vikasietotilaan ja menin tohon kansioon missä sen viiruksen pitäis olla. ..../temp. niin miten sitten siitä eteenpäin, kun sielä on miljoona tiedostoa, niin miten mä sen sieltä löydän, tai tiedän missä se sielä on..? =)
Lataa tästä HJTInstall.exe *Tallenna HJTInstall.exe työpöydällesi. *Tuplaklikkaa HJTInstall.exe-kuvaketta työpöydälläsi. *Oletuksena se asentaa itsensä hakemistoon C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis. *Klikkaa Install. *Asennusohjelma luo HijackThis-kuvakkeen työpöydälle. *Kun asennus on valmis, se käynnistää HijackThisin. *Klikkaa Do a system scan and save a logfile-painiketta. Ohjelma aloittaa skannauksen ja lokin pitäisi avautua Muistioon. *Klikkaa ensin "Muokkaa > Valitse kaikki" sitten "Muokkaa > Kopioi" kopioidaksesi koko lokin sisällön. *Liitä lokin sisältö seuraavaan vastaukseesi. *ÄLÄ käytä Analyse This-nappulaa, sen löydöt ovat vaarallisia väärinymmärrettyinä. *ÄLÄ fixaa HijackThis-ohjelmalla vielä mitään. Suurin osa sen löydöistä ovat joko harmittomia tai jopa tarpeellisia. Lähetä loki hjt osioon --> Tänne