Moi! Nyt on asia niin, että tollanen TrojanOS/Alureon.A löytyy koneelta, mutta en saa sitä poistettuu. Mulla on joku Microsoft Security Essential virustentorjunta, mutta kyllä sen ton löytää, mutta ei se sitä osaa poistaa. Että sanoo vaan poistettu , ja silti koko ajan sanoo, että on se koneella. Sitten oon kokeillu sitä Malvarebytes Anti-Malvaree, mutta se taas ei ees löydä sitä. Niin Et millä sit lähtis yrittää ?
Näyttää olevan aika kelju: http://www.microsoft.com/security/portal/Threat/Encyclopedia/Entry.aspx?Name=Trojan:DOS/Alureon.A Monet netin poisto-ohjelmat saattavat itse olla viruksia, joten vaikea suositella, kun ei ole kokemusta. Tuo kuitenkin vaikuttaisi luotettavalta ohjeelta: http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic360811.html
@Kajtu: Et sie kehtais vähän käyttää järkeäsi noihin vastauksiin. Noi on tommosia haista paska vastauksia, joita olen huomannut sinun laittavan ihmisille. @Kumimursu: laita HJT alueelle loki kyl kalminen hoitaa ku kerrot siellä saman mitä tässä ja laitat HJT lokin perään.
Voin suositella Eset OnlineScanner. Kyseinen softa on pelastanut useamman tilanteen ystäväpiirissäni.
@Kajtu: Et sie kehtais vähän käyttää järkeäsi noihin vastauksiin. Noi on tommosia haista paska vastauksia, joita olen huomannut sinun laittavan ihmisille. hmm, sanoin vain sen takia, koska muuta en tuosta osaa sanoa kuin että laittaa bootin äkkiä sekaisin. Kaverillani teki näin ja joutu kovon uusimaan. Nopeasti formatointi, ja jos vielä formatoinnin jälkeen on master boottiin pesiytynyt, en tiedä pesiytyykö jopa emolevyn biosiin. niin uuden kovalevyn osto edessä. "Haista paska" vastauksia? Sanoin vain että on kiire, enkä itse tiedä mitä tuolle tehdä. Annappas esimerkki jostain muusta "haista paska" vastauksesta? Autan täällä vain omasta tahdostani, ja tuo on varma tapa olla saamatta apua. Tuo ei yleensä jätä HJT lokiin mitään merkkejä. Mutta hyvä yrittää.
Esimerkiksi tässä ketjussa: http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-151/mikrosoft_security_essentils-877590/ Vaikka kysyjä oli muotoillut hieman hankalasti, niin siihen olisi voinut vastata hieman järkevämmin. HJT lokin käskin laittaa sen takia jos siel jotain muuta on joka näkyy. Nykyiset pöpöt ei näy edes HJT:llä kunnolla, vaan siihen tarvitaan joitain muuta. Yleensä pöpöt ei ole yksin, vaan niillä o bileet. Miten ihmeessä saat biosiin pöpön? Mulle ei ole tullut vastaan yhtään tapausta ainakaan. Ja tiedän ehkä hieman paremmin noi hommat ku sää. Miksi ihmeessä spämmäät jotain yhen lauseen vastauksia ihmisille, joissa ei ole päätä eikä häntää? Pumppaatko kenties viesti laskuriasi, että pääset addict tasoon? Tohon kovalevyn uusimiseen. Ei pelkkä pöpö sun kovoas hajota, jos et tiennyt MBR kirjoitetaan uudestaan kun olet formatoinut levyn ja asennat sinne uuden käyttiksen. Formatointi = Koko levyn tyhjennys. MBR pöpöihin löytyy muutenkin omat ohjelmat joilla ne saadaan lähtemään.
En pumppaa. Edelleenkin, en välitä hatun vertaa tosta arvonimestä. Sanoin vain että kun en itse osannut/ ollut kuullutkaan MBR pöpöistä, ja sama paska oli kaverinikin koneella. En silloin tiennyt että tuohon on ohjelma, ja kun käyttiksen uudelleen asennus ei auttanut, ajattelin sen olleen pesiytynyt syvälle kovolle. Mistä helvetistä minä olisin voinut tietää että sille on erilliset ohjelmat? Hyvä että tiedät niistä. Ja tosta edellisestä threadista minkä linkkasit, en vain itse saanut selvää yhteenkirjoitetusta tekstistä, joka oli täynnä typotusta ja kirjoitusvirheitä, ongelma SAATTOI olla että hän oli sammuttanut koneensa kesken kyseisen päivityksen, mistä sen voisi tietää? Epäselvälle ongelmalle on pakko kysyä suoristava kysymys. Turhaa ruveta ongelmalle josta ei olla selvillä laukomaan vastauksia? ilmeisesti tuon threadin pystyyn laittanut henkilö ei edes ymmärrä mihin ohjelmaa käytetään. Mutta virheitä sattuu? Pyydän että jos kerran menee viestissään erheeseen, että siitä ei heti syydetä sankolla shaibaa niskaan. Pyydän anteeksi kun tulin apajillesi.