Joopa. Eli tällaisen Elisa Tietoturvapalveluni minulle löysi. Se rupesi sitä itse poistamaan, mutta nyt kun katsoin tarkistusraporttia, siellä luki, että Suoritettu toiminto: ei mitään. Onkohan tämä oikeasti virus, vaiko johtua esim. online-virusskannauksesta? Kone kyllä on hidastunut kummasti tämän päivän aikana. Win98SE,IE6.0, Elisa Tietoturvapalvelu ja Elisa Laajakaista. Kiitos avusta jo etukäteen.
Koitetaan sitten eScanilla, hae ensin päivitykset ja laita scannin lopussa alalaatikkoon tuleva löydöslistan kopio tänne. http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm
Joo, eli ainostaan tommonen löytys: File C:\WINDOWS\COMMAND\EBD\EBD.CAB tagged as not-a-virus:Tool.DOS.Restart. No Action Taken. Onko ok? Enpä ole ennen tätä ohjelmaa käyttänytkään. Äsken yritin mennä niitä ohjeita lukemaan, mutta toi linkki ei toiminu... täytynee odotella. Päivitykset sain laitettua Edit:linkki toimii jo Edit2: No nyt on nettiin pääseminen todella hidasta jos pääsee ollenkaan Selaimen alalaidassa lukee [bold]Applet Measure started[/bold] Sen verran sain googlelta selville, että se on joku Javaan liittyvä "tilastointi-cookie", onko siitä haittaa? Mitä muuten teen noille/noilla eScanin lataamisen/päivityksen yhteydessä työpöydälle ilmestyneille:MWAV.BAT (MS-DOS-komentojonotiedosto) ja MWXFACE.LOG (LOG-tiedosto)? Voinko poistaa vai pitääkö ne tunkea jonnekin?
Näinhän se menee, ensin käytetään ohjelmaa ja senjälkeen(ehkä)luetaan ohjeet Tuo eScanin löytö saa olla. Ei siellä troijalaista ole, ainakaan enää jos lie ollutkaan. Applet Measure started, taitaa "vakoilla" netinkäyttöäsi mainostajien laskuun. Olisi kannattanut lukea ne ohjeet ENSIN niin ei olisi kansioita missäsattuu. Tee kansio tuonne(ellei jo ole)C:\Kaspersky ja siirrä KAIKKI eScan roippeet sinne, siis jos aiot eScanin pitää koneellasi.
Kyllä mä ne ohjeet luin ensin, enhän mä osais tehdä mitään ilman ohjeita Mutta, kun eScan oli tarkastuksen läpi käynyt, en enää muistanut, miten ne tulokset kopioidaan tänne, kun se ei tolla hiiren oikealla nappulalla käynyt. Ihan tämän ohjeen mukaan tein ja sain sen käsityksen, ettei tarvitse sit enää siirrellä. Kiitokset sulle avusta, hyvä tietää, et kone on ok. Taisin pelästyä ihan turhaan
Hyvä on, hyvä on, pakko kai se on myöntää että olin väärässä. Pitäisköhän itse lukea noita ohjeita aina välillä muistintueksi
Ihan vaan tiedoksi, jos jolla kulla sattuisi olemaan samaa ongelmaa, niin tuo loppui, kun poistin javan. Tuo "viruskin" oli siihen liittyvä juttu.
No voihan VEE! Niinkuin kerroin minäkin olen blondi Tuohon olis kai riittänyt Javan välimuistin(Cache) tyhjennys. Hetkinen, hakkaan päätä pöydänreunaan...Hetkinen, siivoan vielä veret pois...Niin, että näin tälläkertaa
Niinpä niin... Jouduin laittaa Javan uudelleen, jotta pääsen tietyille sivuille joille haluan... Jälleen rupesi kiusaamaan tuo "Applet measure started" tuolla alareunassa. Poistin jälleen Javan, mutta ongelma ei poistunut; Javaa ei enää löydy Lisää/poista-kohdasta. Välillä Java ilmestyy tuonne oikeaan alalaitaan, jossa näkyy noita käynnissä olevia ohjelmia. "Etsi"-toiminto ei löydä mitään sellaista, joka sisältäisi sanan "Java". Miten helkkarissa saan tuon lopullisesti pois? Kohta menee yks hermo...
Ja nyt se Javan kahvikuppi on taas tuolla alhaalla. Hiiren oikeella ku painaa, ei tapahdu mitään. Onko se joku haamu, vai mikä sitä vaivaa?? Grrrr.... Edit: Ja nyt ei taas ole siellä alhaalla....
Eli siis viimeeksi olet nyt sen poistanut? Ja jäänyt osia kummittelemaan? Liittyykö selaimeen, eli mitä käytät? Yksi mitä voi tietysti aina kokeilla, on että asennat sen viel kerran ja sitten poistat..
IE6, ja kummasti kummittelee. Edit: Java ei ole näköjään poistunut, koska pystyn pelaamaan esim. Aapelin pelejä. Lisää/poista-sovelluksesta sitä ei löydy, hakemalla ei löydy, miten hel..tissä saan sen pois? Mä voin kyllä olla pelaamattakin, mutta ton helkkarin "Applet measured loaded/started" mä haluun pois, koska se hidastaa ihan sikana...