TTH/ ...

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by P205Gti, Sep 26, 2004.

1. P205Gti

P205Gti Guest

Mitä on tidostot jotka alkaa TTH/ ja niin edelleen... on numeroa ja kirjainta peräjälkeen. Kun DC++ on päällä joku yrittää niitä koko ajan ladata, mutten tietääkseni jaa mitään sellasia. Tiedostojen koko on jotain 6 Mb... ????

2. edge

edge Regular member

Trophy Points:
    26
    latailee vaan tiedoston hash-tunnisteita

3. Jubez

Jubez Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo se TTH (Tiger Tree Hashing) meinaa vaa sitä koodia onka DC on tehny ja joku hakee altervativeja sen perusteella. Jos tahot tietää tarkemmin mikä toi TTH on ni lueppa vähä noita aikasempia juttuja... Oon ko. asian selittäny 2 tai 3 kertaa enkä enää jaksa ku sen voi lukea muualtakii :)

4. kingtoni

kingtoni Regular member

Trophy Points:
    28
    Tiedostojen tunnistus TTH "sormenjäljen" perusteella, ei tiedostonimien ja koon.
    Erittäin kätevä varsinkin vaihtoehtoisia latauskohteita hakiessa kun tiedostonimillä ei ole mitään merkitystä.
    Vähentää myös korrupteja tiedostoja, koska korruptin tiedoston hash tieto ei ole sama kuin ehjän tiedoston (silloinkaan kun tiedoston nimi/koko on sama).

Ensimmäisellä käynnistyskerralla voi mennä pitkäänkin kun HASH tietoa kerätään, mutta vain ensimmäisellä kerralla.
    Tämän jälkeen HASH tieto päivittyy normaalisti tiedostolistapäivitysten yhteydessä.
    "/rebuild" komennolla voi eheyttää ja poistaa turhat viittaukset tietokanta tiedostosta (joka voi olla useita megatavuja) ettei sen fragmentoituminen hidasta DC:tä liikaa.

5. Jubez

Jubez Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo ja on (ainakii ollu) ongelma et sama TTH arvo on menny useemmalle erilaiselle tiedostolle ja tästä ollu seurauksena se et on saattanu tulla 3 in 1 leffoja ja/tai biisejä. Tosin kyl se varmaa on korjattu mut ei se TTH:kaan täydellinen oo.. Ja ite läydän helpolla 200 lähettä (ellei nyt tietty oo joku törkeen harvinainen, tosin niit en DC:stä yleensä hae) ilman TTH:ta eikä oo tullu aikoihin korrupteituneita (se allow safe and compressed file transfers tai mikä nyt onkaa on suurempi syy noihin korruptoituneisii tiedostoihin). Mut toki se on hyvä peli joskus, mut ei mun mielestä aina. Mut sekii on makuasia, joku tykkää ja joku.. esim mä en voi hashia sietää (siitä nyt on tullu jo melkein periaatekysymys mut en mä siitä oikeestikkaa pidä).

Share This Page