Tulostin Toimimaan kahdelta tietokoneelta..?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Zaon, Nov 20, 2005.

  1. Zaon

    Zaon Regular member

    Joined:
    Nov 14, 2005
    Messages:
    191
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    En tiiä tuliko ihan oikeeseen paikkaan mutta mutta.. Eli ostin tulostimen ja asensin sen nyt tähän yhteen koneeseen, ja nyt olisi hyvä että myös toiselta koneelta saisi tulostettua.. Molemmissa koneissa on Windows XP Home. Oon kokeillu tota windowsin määritä koti-tai pienyritysverkon määrittämistä mut ei oo oikeen onnistunu.. Eli oisko jollain ideoita miten ton sais tehtyä..?
     
  2. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Joined:
    Aug 5, 2002
    Messages:
    6,109
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    118
    Tulostimenhan voi jakaa verkon kautta, verkkoasetuksissa on (tai pitäisi olla) kohta jotain "Tiedostojen ja tulostimien jako MS:n verkossa".
     
  3. heikki71

    heikki71 Regular member

    Joined:
    May 7, 2005
    Messages:
    658
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mä väittäisin suurimmaksi ongelmaksi kotiverkon luonnin epäonnistumiseen palomuuri asetuksia.
    En ole täysin varma, mutta muistaakseni molemmissa koneissa täytyy olla printterin ajurit asennettuna, korjatkaa jos olen väärässä.
     
  4. Cathunter

    Cathunter Regular member

    Joined:
    Oct 11, 2003
    Messages:
    665
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
  5. maketzu

    maketzu Regular member

    Joined:
    Nov 12, 2005
    Messages:
    194
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itsellä vastaava ongelma, vaikka on tehty noiden ohjeitten mukaan.
    Hauskinta koko hommassa on se että toinen kone tunnistaa että minun koneeseen on yhdistetty tulostin, mutta minun koneessa on jokin asetus että kukaan ei saa tähän yhteyttä, eikä näin silläkään koneella ole oikeuksia ottaa tulostimeen yhteyttä. :) Ihana Windows XP!
     
  6. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Palomuurin asetuksista kannattaa katsoa että File and printer sharing/tiedostojen ja tulostimien jakaminen on myös sieltä päällä, molemmilta koneilta kannattaa myös kokeilla jakaa joku tiedosto jos näin ei ole jo.
     

Share This Page