Tulostus bat-tiedostosta Win7 x64

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by jflurrie, Jun 8, 2012.

  1. jflurrie

    jflurrie Regular member

    Joined:
    Feb 27, 2005
    Messages:
    433
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tällainen ongelma: Tulostin, HP Color Laserjet CM6040mfp, tulostaa ihan ok kun tulostan "normaalisti" (eli painan vaikkapa Wordissa tulosta). Kun yritän automatisoida hommaa .bat-tiedoston kautta, niin ei toimi. Kaverilla toimii 32-bittisellä Windowsilla.

    Tuleva virhe on:
    "Operation could not be completed (error 0x00000705). Windows cannot locate a suitable printer driver. Contact your administrator for help locating and installing a suitable driver." Ilmeisesti jotain tulisi asentaa, siispä kysymys kuuluu: Mitä?
     
  2. eklu

    eklu Regular member

    Joined:
    Nov 25, 2003
    Messages:
    538
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    28
    Koita battiin et aja järjelmän admin oikeuksilla, mulla ainakin toimi.
     
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Joined:
    Jun 16, 2010
    Messages:
    3,154
    Likes Received:
    120
    Trophy Points:
    73
    Muita mahdollisia vaihtoehtoja (koska .batin ajaminen ei sitä anna tulostaa, se vaan suoritetaan silloin):
    1) Avaa .bat-tiedosto ensin tekstieditoriin painamalla siitä hiiren oikealla ja valitsemalla "Muokkaa". Tästä pitäisi avautua muistio (notepad) ja voit suorittaa tulostuksen sieltä.

    2) Tulostimesi ei ole oletustulostimena. Mene laitteiden ja tulostinten hallintaan ja määritä tulostimesi järjestelmän oletustulostimeksi.
     
    Last edited: Jun 11, 2012
  4. jflurrie

    jflurrie Regular member

    Joined:
    Feb 27, 2005
    Messages:
    433
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mikä komento tuo on sinne .battiin?

    1) En oikein ymmärrä tuon ideaa. Mitä hyötyä sen .bat-tiedoston tulostuksesta sinällään on, sehän on vain muutaman rivin scripti?

    2) On oletustulostimena.




    Jos nyt tarkennetaan tuota avausviestiä sen verran, että se lopullinen tarkoitus on pystyä tulostamaan monelta printteriltä testisivu, jotta ne printterit olisivat aamulla lämpimiä ja sanoisivat, että toimivat ok. Tämän -voi- tehdä kävelemällä joka printterin luo ja painaa tulosta testisivu valikoiden kautta, mutta ajallinen säästö on luokkaa vartin jos tuon .bat-tiedoston saa toimimaan. Syy siihen, että otin tuon CM6040mfp:n esimerkiksi, on että se sattuu olemaan tuossa muutaman metri päässä, niin sillä pääsee alkuun testaamaan hommaa kaikkein helpoiten.

    Tämän ei siis varsinaisesti tarvitse edes olla .bat-tiedosto, jos joku C# tms. saa tuon toimimaan helpommin, niin mikäs siinä.
     
    Last edited: Jun 12, 2012
  5. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Joined:
    Sep 22, 2005
    Messages:
    5,093
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    118
    Itse veikkaan, että batin kanssa ollaan erinäisissä ongelmissa (pohjautuen omiin kokemuksiini edellisessä työpaikassani). Jos mahdollista, suorittaisin homman PowerShellillä, joka taipuu helpommin vaikka mihin (en tosin ole itse tulostusta kokeillut, ja toisaalta PowerShell vaatii sopivat asetukset jotta sen scriptit olisi ajettavissa).

    Tässä vain minun 2 senttiseni, pahoittelut jos tästä ei ollut mitään apua.
     
  6. jflurrie

    jflurrie Regular member

    Joined:
    Feb 27, 2005
    Messages:
    433
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tämä kuulostaa ihan mahdolliselta ratkaisulta, täytyypä tutkia.

    Kiitos!
     
  7. eklu

    eklu Regular member

    Joined:
    Nov 25, 2003
    Messages:
    538
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    28
    Olet ilmeisesti tilanteessa josta mä jäin eläkkeelle ja vasta ihan lopussa huomasin et käyttäjät soittaa joa jokin ei toimi ja kun mun alue oli 65 hehtaaria ja yli kymmenen rakennusta niin usein selvittiin ihan neuvoilla eikä mun tarvinnu ravata.
     
  8. eklu

    eklu Regular member

    Joined:
    Nov 25, 2003
    Messages:
    538
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    28
    Kirjoita jotain kyseilellä printterillä tiedostoksi ja sitten kopioit sen tiedoston joko johonki porttiin tai IP osoitteeseen niin johan toimii ja saat ilmoituksen jos failasi.
     

Share This Page