Tulostus ongelma......

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by xenico, May 1, 2008.

  1. xenico

    xenico Regular member

    Joined:
    Feb 19, 2008
    Messages:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eli mää haluaisin tuon meidän tulostimen jakaa tuolle langattomalle läppärille. Pöytäkoneessa ei ole langatonta verkkokorttia. Eli se tulostin pitäis saada jaettua modeemin kautta ..


    Modeemi on tuo ZyXEL P-660HW-D1 (on langaton)

    Ja jotta homma ei olisi liian helppo, niin kun katsoo verkosta että mitä koneita on samassa verkossa, niin tuota toista konetta ei edes näy siellä. Kummassakin koneessa on Vista Premium.


    KIITOS
     
  2. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Joined:
    Jan 15, 2004
    Messages:
    2,365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Tulostin on pöytäkoneeseen asennettuna?
    -Jaa pöytä koneesta jokin kansio> ominaisuudet jakaminen... tee sama pöytäkoneeseen asennettuun tulostimeen. Jaa myös läppäristä jokin kansio.
    -Tee ohjattu kotiverkon muodostaminen wizardilla "verkko ja jakamiskeskuksessa". Voi olla että pitää tehdä molemmissa koneissa.
    -Huomaa palomuurista sallia tämä juttu(jos muu kuin vinukan oma)
    -Läppäriisi joutunet asenta maan myös tulostimen ohjelmiston ja ajurit jos vista ei niitä löydä. Mutta ohjatusti onnistuu jos kotiverkko muodostuu. Eli ohjauspaneelin "tulostimet">lisää tulostin> verkko,bluetooth tms>jne
     
  3. xenico

    xenico Regular member

    Joined:
    Feb 19, 2008
    Messages:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    öö,öö... Täällä on kyllä että luo uusi yhteys tai verkko, mutta kun sitä jatkaa se ohjaa tuonne modeemin asetuksiin, että voi laittaa uuden nimen verkolle, ja salata se.. No nuo mää oon jo tehnykki. Mutta vaikka mää oon jakanu kummastaki koneesta kansion, ne ei näy täällä Verkko osiossa.. Ei täällä näy edes tuota toista konetta. Eli ne ei kommunikoi toistensa kanssa näköjään ollenskaan. Voisko nuo ohjeet laittaa silleen "Väännä-rautakangesta" tyyliin. oon hieman avuton tälläsessä hässäkässä. Ja joo. Oon asentanu kumpaankin koneeseen tuon tulostimen ajurit, ja se toimii. Se tulostin on kytketty USB porttiin.

    KIITOS


    Ai niin.. Ja kummassakin koneessa on verkkoasetukissa laitettu, että Julkinen-kansion jakaminen on käytössä.
     
    Last edited: May 3, 2008
  4. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Joined:
    Jan 15, 2004
    Messages:
    2,365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66

Share This Page