Siis kun luin noita vanhoja kysymyksiä haun kautta niin olihan tätä jo kyselty mutta vastauksia ei ollut ilmeisesti kukaan tiennyt.Eli kun vain 3 porttia auki ja pitäisi ottaa koti ftp servuun yhteys niin kuinka voisin sen tehdä.Koitin tunneloidan sen proxyn kautta jonka laitan työmaalla selaimeen ym... mutta kun ei osaa.Muuten serveri toimii kyllä.Jossain ohjeissa oli sanottu ettei puttya voi käyttää ees ftp:n tunnelointiin kun portti vaihtuu niin taajaan,siis kuinka vaihtuu kyllä mulla se on kokoajan 21 tai se minkä laitankin??
Outoa on, että sinulla on vain 3 portti auki ulos? = käytännössä ei voi olla näin => tutki hiukan tarkemmin koneen/palomuurin ym. portti asetuksia. Lisäksi HTTP-selain-Koti yhteys..... Siinä voi tulla jo ongelmia. Itse suosittelen, että hankin työmaalla(?) FTP-client ohjelman jolla otat kotiservuun yhteyden - helpompi ja parempi tapa mielestäni. Joka tapauksessa: "Tee kotona": --------------- Laita servusin asetuksissa SSL-yhteys päälle tietylle portille, valitse implicit SSL tai explicit SSL (esim. 4444) - JOKIN muu kuin portti 21 (="vakio" ftp portti, en tiedä mitä kone tykkää jos sitä yrittää laittaa SSL:ksi) - tämä tietysti vaatii se, että serverissäsi on tämä ominaisuus (itse käytän RaidenFTPD serveri ohjelmaa, mutta kyllä tuo SSL-tuki pitäisi muistakin löytyä). Tee käyttäjätunnus servullasi esim. master- katso, että fxp allowed, passive mode on, kotihakemistot ok ym. säädöt on kohdallaan. SUOSITTELEN, että hankit/rekisteröidyt www.no-ip.com paikkaan, hanki heidän pikku softa (no-ip) => voit määritellä itsellesi "ip:m" vaikka vaihtuva ip-kotona => anna servullesi jokin "nimi" esim. hima.hopto.org Eli aina kun laitat NO-IP softan päälle (ja sen jälkeen servu), se päivittää sinun ip:s tohon "nimeen" eli kun otat työmaalta yhteyttä kotiin, ei tarvitse kirjoittaa koti ip:tä, ainostaaan tuo "hima.hopto.org" "Tee työmaalla" ---------------- Asenna jokin FTP-client ohjelma (jokin ilmainen, afterdawnissakin taitaa niiden linkkejä olla tuolla ohjelmat puolella). KATSO, että softa-hakemistossa on SSL:n yhteyteen tarvittavat tiedostot! => ssleay32.dll, libeay32.dll (filut voi ladata: http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?ssleay32 JA http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?libeay32) Ota yhteyttä tuolla ftp-ohjelmalla työmaalta kotiin tyyliin: ip: hima.hopto.org port: 4444 explict SSL "ruksi" käyttäjätunnus: master salasana: xxxxxxxx passive mode "ruksi" jne... (periaatteessa jos osaat liittää niin: master:xxxxxxx@hima.hopto.org:4444 - tuo olisi suora ftp-osoite tunnuksen ja salasanan kanssa) Eli jotenki tollai...typot saa jäädä - liikaa tekstiä että jaksaisin tarkistaa
kiitos vastauksesta,kyllä jaksoit kirjoittaa siitä isot plussat.minulla on jo no-ip softa ja en pääse kätseleen palomuurin asetuksia koska se on kaupungin ja 3 porttii on auki.Siksi kyselin sitä tunnelointia koska ei ko. asiasta juurikaan kokemuksia.