Hei! Minulla on sama ongelma tietokoneen ja television yhdistämisessä, kuin monella muillakin viestin lähettäjillä näkyy olevan. Kuva näkyy mustavalkoisena. Ongelma löytyy siitä, etten ole millään näillä keinoilla mitä noissa muissa viesteissä on sanottu, saanut värejä näkyviin. Minulla on NVIDIA GeForge FX 5500 näytönohjain, jossa on TV-out. Televisio on vanha Finlux. Olen yhdistänyt ne SCART-adapterilla ja S-video kaapelilla. Tietokone kyllä tunnistaa television ja kuva näkyy, mutta se on mustavalkoinen. Olen koittanut asetuksista sitä muuttaa, mutta en ole onnistunut. Missä vika? Taitoni on hieman rajalliset tämän ongelman kanssa, joten olisin todella kiitollinen, jos saisin sellaisia vastauksia joilla kuva rupeaa näkymään värillisenä.
Tässä lainaus Agent_007 oppaasta: ONGELMA: Kuva on mustavalkoinen, käytössä S-video ulostulo RATKAISU: Kokeile ensiksi vaihtaa TV:ssä toista AV kanavaa päälle(tarkista myös telkkarin Menusta ja ohjekirjasta onko siellä mainittu mitään S-Videon päälle laittamisesta), jos SCART adapteri käytössä niin kokeile toisessa SCART paikassa televisiossa, NVIDIA:n kohdalla voi pistää ulostulon kulkemaan komposiitti muodossa, ATI korteilla on väliin laitettava S-video(7-pinninen)<->komposiitti adapteri tai sitten kierrätettävä kuva esim. videoiden kautta. Koko opas: http://www.nefernetti.com/tv-out-opas.htm
pähkäilin myös pitkään kyseisen ongelman kanssa kunnes tein sen mitä olisi heti ensimmäiseksi pitänyt eli kytkin s-videopiuhan kiinni koneiden ollessa sammutettuna