Moi, ostin tossa vähän aikaa sitten uudet tuulettimet. Nyt fancontrolleriin menevät sivupaneelin tuulettimet ei pyöri muuta kun koskemalla johtoon/painelemalla johtoa.. Mikä vittu mahtaa olla vikana? missään muissa ei oo tommosta ilmenny
Niin mutta mistä kohtaa? Liittimen juuresta, keskeltä johtoa, jostain muualta? Onko nämä tuulettimet nyt uusia, säädinpaneeli uusi vai miten setti on muuttunut edeltävään tilanteeseen nähden?
Tarkista tuulettimien liittimet. Oon joskus nähny sellaisia, että liittimen pinnit ovat painautuneet ulos, kun liitin on tökätty paikoilleen. Kontaktivialta tuo joka tapauksessa kuulostaa, joten jos kotikonstein ei vikaa löydy ja kärsivällisyys loppuu, niin pistä takuupalautuksena takaisin.
Okei, tutki se sitten. Tosta sai sen kuvan, että uusissa flekteissä on vikaa, jos säädin kerran on vanha ja ei ole ennen aiheuttanut ongelmia.
kaukaa haettua, mutta olisiko maadoitusvikaa niissä liittimissä missä sivuropellit on? eli kun kosket piuhaan niin "maadoitat" sen itse ja alkaa pelaamaan. kokeile toista tuuletinta siinä fancontrollerin liittimessä missä se uusi ei toimi ilman hipelöintiä.
Ei oikeen voi olla. Tasavirran ja pienjännitteen kanssa tuollainen maadoitus ei oikein millään tapaa toimi. Jostain joku liitin pätkii, mutta ennen kuin kristallipallo tulee huollosta, niin ei oikein muu auta kuin että aloittaja itse tarkistaa liittimet ja piuhat. Tälläisissä tapauksissa vian saa yleensä paikannettu aika tarkkaankin, kun piuhoja hetken järjestelmällisesti tutkii ja hiukan vääntelee murtumien varalta.
Käy vaan ne piuhat läpi... Kärsivällisyyttä herran jestas. http://biltema.fi/fi/Tyokalut/Mitta...t/Jannitteenilmaisin-jossa-taskulamppu-15285/ Tuollanen saattais periaatteessa toimia, jos saat vaan sen piuhan erilleen muista virroista.
Tuo toimii verkkojännitteen kanssa, ei näissä pienjännitehommissa. Yleismittari käyttöön, jos joku. Järjestelmällisyydellä ja maalaisjärjelläkin pärjäisi jo pitkälle...
Niin vähän epäilinkin. Tosiaan, aloitat toisesta päästä ja etenet kohti loppupäätä, vian kohta ilmenee matkalla melko tarkasti, jos ei ole useasta kohtaan murtunut/poikki. Jos piuhaa riittävästi, voit ottaa hajonneen pätkän pois ja tehdä itse uuden liitoksen. Paitsi jos on takuut jne.
Muutenkin oon uutta koteloa ostamassa, alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tää NZXT paska. Tähän ei saa edes ledejä tai 200mm tuulettimia (muita kuin NZXT:n itse valmistamia) ilman modaamista.
Millasia ledejä ei saa? Mihin koteloon saa suoraan ledit ilman mitään "modaamista"? Mikä 200 mm tuulettimen kiinnittämisen estää? Ruuvien reiät eri jaolla vai?
valo paistaa läpi muoviosista = näyttää todella tyhmältä, myös ledien sijoittelu on vaikeeta. 200mm ruuvien reiät eri jaolla + tilan puute
Saahan sitä koppaa vaihtaa, mutta mun mielestä vaan aika mielenkiintoinen asenne, kun modaaminen tössää siihen, että jotain joutuisi tekemään. 200 mm flektien kanssa voi tulla jatkossakin ongelmia, kun niiden kiinnitykselle ei taida olla mitään standardia kuten 120/140 millisille. Mutta saahan sellainen nyt kiinni, jos oikeasti haluaa.
Näimpä, itse muistan kun jouduin joskus jopa käyttämään liimaa tuulettimen kiinnittämiseksi kopan "takaseinään" pystyyn että jäähtyi näyttiksen virransyöttö ja muistit kun ei tullut full cover vesiblokkia homattua....