Eli olen kysellyt tätä samaa asiaa monella sivulla (Ehkä täälläkin, mutta en löytänyt haulla.) enkä ole vielä saanut vastausta. Kysymys kuuluu että miten saisin läppärini tuulettimet nopeammaksi? Läppäri ei ole niin kuuma kuin ennen, koska asensin vistan. Tämä ei siis mitenkään haittaa, mutta häiritsee kun katson Everestillä koneeni tietoja ja sieltä löytyy tälläinen Code: Laite PCI Express 1.0 x16: ATI Mobility Radeon HD 2400 XT (Acer) ... Muuta Tuulettimen nopeus 24% Käyttöaste 5% Minua on neuvottu käyttämään Speedfania ja Rivatuneria, mutta kummallakaan en ole nopeuksia saanut vaihdettua. Läppärini on Acer TravelMate 5520G. Tiedot täältä! Edit: Tulivaan mieleen että pitääkö kannettavissa käsin vaihtaa tuulettimen nopeus. (Niinkuin joissain pöytäkoneissa pitää.) Eli avaanko tuon takakannen ja kurkkaan? (Meneekö tuosta takuu?)
oon melko varma että tuulettimen nopeutta ei voi vaihtaa windowista käsin koska ne on kiinni virtalähteessä, tuossa käsin säätämisestä en tiedä mutta kyllä kaikesta fyysisestä vahingosta takuu lähtee (useimmiten\aina?)
Meinasin kyllä että lähteekö takuu siinä pelkässä avaamisessa? En ajatellut tehdä minkäänlaista fyysistä vahinkoa koneeseen, mutta ei sitä koskaan tiedä mitä päässäni liikkuu.
mulla on muuten acer 7520 g ja olen kanssa sitä mieltä että läppäri käy liian kuumana. Itsekkään en ole löytänyt tapaa saada tuulettimeen nopeutta. löytyisköhän biossista? Enpä tiiä!
ZuuZou ja Tiimoo: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/683588#4305587 Kannettavassa kaikki on niin kiinni toisissaan, että jos yksi viilenee niin kaikki viilenee. Myöskään kierrosten lisääminen 2-4cm pikku tuulettimiin ei anna hyvää ilmansiirto/dB suhdetta. Suosittelenkin lämpimästi lukemaan tuon triidin.
Itselläni on kyseinen Antecin cooleri eikä se auta lähes ollenkaan. Lämpötilat laskevat 2... Itse olen erittäin pettynyt tuotteeseen.