Kuika olis kytkettävä nämä laitteet, että saatais paras hyöty ( paras kuvan laatu, videoilla äänitys digiboxista jne...) tv:ssä 3 scartia videoissa 2 scarttia digiboxissa kiinteä johto jossa scart liitin päässä dvd:ssä 1 scart
dvd:stä tv:seen digibox:ista video:ihin video:ista tv:seen (oletuksella TV:ssä voi valita SCART kanavan ja että videoiden toinen SCART on ulos ja toinen sisään)
Entäs kun mulla on kaikissa apparaateissa kaks scarttia, mut lisäksi mukana on satelliittiboksi???...
Minä jouduin laittamaan scart-jakajan, kun tv:ssä on kaksi paikka ja liitettäviä laitteita on digiboksi, dvd, ps2 ja pc. Jakaja on paikallisen Tekniset-liikkeen hyllystä, eikä mikään kovin laadukkaan oloinen. Digiboksi oli pakko kytkeä suoraan telkkariin, koska jakajan kautta kuljetettuna ei äänenvoimakkuus enää riittänyt. Kuvakin on nyt suoralla kytkennällä kirkkaampi. Onko muilla kokemuksia noista jakajista? Onko markkinoilla sellaisia malleja/merkkejä, jotka eivät yhtä pahasti heikennä signaalia?
En tiedä kuvanlaadun parhaimmuudesta, mutta käytännöllisintä olisi kenties laittaa DVD-soitin scartilla suoraan töllöön Digiboksi videoiden scarttiin ja sitten videot ihan vaan RF-kaapelilla (eli siis antennikaapelilla) töllöön. Itellä on tolleen tai ei ole DVD:tä, mutta digiboksi videoiden scartissa ja videot RF:llä töllössä ja ihan hyvä kuva mun mielestä.
2 scarttia tv:ssä riittää aivan hyvin ,jos kaikissa laitteissa on 2 scart-paikkaa ,signaalin voi ajaa läpi joka koneen.minulla on peräkkäin scart 1:llä videot,neljä satelliittiviritintä,dvd ja pleikkari
Ajaa läpi? Näin ulkomuistista heitettynä mulla on DVD:ssä ja digiboksissa "ylimääräinen" scart varustettuna AUX-merkinnällä. Ilmeisesti siihen kiinni toisen laitteen ulostulosta.