TV kuulumaan stereioiden kautta

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by mrmasa, Sep 26, 2005.

1. mrmasa

mrmasa Regular member

Trophy Points:
    26
    Terve,

Olen pitkään kuunnellut kotonani musiikkia (mp3) tietokoneelta käsin niin, että minulla on ollut piuhat tietokoneen ja stereoiden välillä. Tämä siis onnistuu jo.

Nyt haluaisin tv:n äänet kuulumaan vahvistimen kautta samalla tavalla? Mitä piuhoja pitää ostaa / mitä muuta pitää olla / hyvä tietää?

Kiitos,

Matti

2. BZB

BZB Guest

Eikö vahvistimeen sitä saa samalla lailla kuten stereoihinkin?
    (ainakin minulla saa)

niin ja millä soitat mp3 filuja?
    jos tietokoneelta/dvd-soittimelta niin kannattaa laittaa piuhat siitä vahvistimeen eikä telvisioon...

Last edited by a moderator: Sep 26, 2005
  3. tomppa83

tomppa83 Member

Trophy Points:
    11
    Harvoissa tv:issä on rca-liitännät outputina.
    Tarvitset siis:

-Scart / rca-sovitin, hinta n. 9€
    -rca-johto, hinta n. 5-50€ (riippuu pituudesta)

Kannattaa tarkistaa, että vahvistimessa on sisääntuloja enemmänkin kuin yksi. Muuten joudut aina telkkaria katsoessa vaihtamaan tietokoneelta ja
    telkkarilta tulevia johtoja keskenään. Vahvistimen perään on saatavissa n. 5€ hintainen palikka, joka jakaa yhden rca-sisäänmenon kahteen, mutta
    niiden toimivuudesta on ainakin itselläni huonoja kokemuksia.

4. mrmasa

mrmasa Regular member

Trophy Points:
    26
    Kiitos tiedoista!

Thanks!

M

5. ecusto

ecusto Member

Trophy Points:
    16
    Tarvitaan myös scart-haaroitin että saa televisioon samanaikaisesti kuvan sisääntulon ja äänen ulostulon, paitsi jos käyttää TV:tä pelkästään TV:n katseluun.
    Mulla on sellainen jakoboksi, missä voi nappia painamalla valita ohjelmalähteen ja siinä on myös rca-lähtö äänelle. Ainoo haitta on, että joutuu käyttämään VHS-nauhuria virittimenä jos haluaa kattoo TV:tä silleen että äänet tulee stereoista. VHS-nauhurin voisi korvata vaikka digiboksilla, mutta mä en sitä ole vielä hankkinut, ehkä muutaman vuoden päästä kaikki tulee netistä mitä mä katson.

Tietysti TV:n kuulokeliitäntääkin voisi käyttää, jos hankkii siihen linjasovittimen. En oo sitä kyllä käyttänyt, koska mulla on mono-TV, tulee kaikki äänet monona.

Mun vanhassa TV:ssä oli DIN-lähtö, mutta se olikin jotain vuosimallia 1972.

6. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Tarkista nyt kuitenkin ihan ensin, mitä liittimiä siellä TV:n takana on, aika monissa kuitenkin on ihan RCA-liittimet äänen ulostuloa varten.

Share This Page